جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
شنبه ۹ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۰

ایجاد بازار، پیش‌نیاز جهش تولید است

یک فعال اقتصادی معتقد است با توجه به ظرفیتی که در میان تولیدکنندگان داخلی وجود دارد، در نظر گرفتن یک بازار مناسب برای آنها اهمیت فراوانی در تحقق جهش تولید خواهد داشت.
ایجاد بازار، پیش‌نیاز جهش تولید است
به گزارش توليد ايرانی، جمشید عدالتیان شهریاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با وجود تمام مشکلات و محدودیت‌ها، خوشبختانه تولیدکنندگان داخلی ظرفیت مناسبی در بخش‌های مختلف دارند که در صورت فعال کردن آنها می‌توان امیدوار به ایجاد تغییر در این حوزه بود.
به گفته وی، جدای از مشکلاتی که تحریم‌ها به وجود آورده، برخی تصمیم‌های غلط، شرایط داخلی را نیز برای تولید دشوار می‌کند و با بر هم خوردن شرایط و محیط کسب و کار، سرمایه گذاران اقتصادی، انگیزه‌ای برای باقی ماندن در عرصه پیدا نمی‌کنند.
عضو سابق اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه ظرفیت بازار داخلی برای تولیدات ایرانی بسیار بالاست، بیان کرد: هرچند افزایش نرخ ارز مشکلات جدی برای بخش‌های مختلف اقتصاد ایجاد کرد اما در برخی بازارها، واردات کالا و قاچاق آن را از به‌صرفه بودن خارج کرد و فضا برای کالاهای داخلی گسترش یافت.
عدالتیان ادامه داد: در کنار آن تولیدکنندگان داخلی توانستند بازارهای بین المللی خود را نیز حفظ کنند و از این طریق هم ارزآوری خود را ادامه دادند و هم تولیدات ایران به بازارهای جدید رسید.
به گفته وی، برای تداوم این رشد، باید از یک سو ضمن مقابله با قاچاق، فضا را برای سرمایه گذاران داخلی فراهم کرد تا تولیدات را افزایش دهند و از سوی دیگر ضمن حفظ بازار داخلی، کالاهایی تولید کرد که در فضای جهانی نیز امکان رقابت داشته و دیده شوند.
 
کد مطلب: 18953
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *