وضعیت بورس امروز چهارشنبه ۹۹/۰۱/۰۶ | صعود ۱۲ هزار واحدی شاخص

6 فروردين 1399 ساعت 19:48

اقتصادنیوز: درحالی بورس نخستین روز خود در سال جدید (سه شنبه) را با چراغ قرمز آغاز کرده بود، شاخص کل این بازار امروز (چهارشنبه) بر مدار صعود حرکت و بیش از ۱۲ هزار واحد رشد کرد.


به گزارش تولید ایرانی به نقل از ایسنا، شاخص کل بازار سرمایه در پایان معاملات امروز با ۱۲ هزار و ۶۰۲ واحد صعود به رقم ۵۲۱ هزار و ۲۶۲ واحد رسید. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۴۸۲۸واحد صعود و رقم ۱۸۳هزار و۴۷۸ واحد را ثبت کرد. معامله گران ۶۸۳ هزار معامله به ارزش ۳۷ هزار و ۱۸۲ میلیارد ریال انجام دادند.
در بازار امروز ۳۳۱ نماد مثبت و ۲۱ نماد منفی بودند که از میان آن ها صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بانک ملت، گروه مپنا، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سرمایه گذاری غدیر، مخابرات ایران و همراه اول نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بازار گذاشتند. همچنین بانک های تجارت، ملت و اقتصاد نوینف ماشین سازی اراک، نوش مازندران، پالایش نفت اصفهان و فولاد مبارکه اصفهان نمادهای پربیننده بورس بودند.
فرابورس هم صعودی شد
امروز شاخص کل فرابورس نیز بر خلاف روز گذشته صعودی بود و با ۱۱۲ واحد رشد رقم ۶۶۹۶ واحد را ثبت کرد. معامله گران این بازار ۳۷۶ هزار معامله به ارزش ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال انجام دادند. در این بازار ۱۹۰ نماد مثبت و ۳۵ نماد منفی بودند که از میان آن ها پتروشیمی زاگرس، گروه توسعه مالی مهر آیندگان، سهامی ذوب آهن اصفهان، صنایع ماشین های اداری ایران، پتروشیمی تندگویان و توسعه مولد نیروگاهی جهرم نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل فقط پتروشیمی مارون نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.
سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، فرابورس ایران، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، بانک دی، س. توسعه و عمران استان کرمان و داروسازی آوه سینا نمادهای پربیننده فرابورس بودند.


کد مطلب: 18907

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/18907/وضعیت-بورس-امروز-چهارشنبه-۹۹-۰۱-۰۶-صعود-۱۲-هزار-واحدی-شاخص

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com