تولید کیت تشخیص کرونا در کشور با موفقیت انجام شد.

6 فروردين 1399 ساعت 15:17

محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان با استفاده از دستورالعمل‌های جهانی کیت‌های تشخیص مولکولی کرونا ویروس ۲۰۱۹ را تولید کردند که برای تایید در اختیار آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفته است.


به گزارش تولید ایرانی : یکی از شرکت‌های دانش بنیان به عنوان یکی از اولین شرکت‌های دانش‌بنیان ایران در حوزه زیست فناوری، فعالیت خود را از سال ۱۳۷۷ آغاز کرد و با عرضه نخستین تولیدات خود توانست جایگاه مناسبی را از لحاظ کیفی میان مصرف‌کنندگان داخلی پیدا کند.
به گزارش تولید ایرانی، این شرکت در حال حاضر به عنوان بزرگترین واحد تولید محصولات تشخیص آزمایشگاهی کشور، دارای ۴۰ محصول است که از آن جمله می‌توان به تولید انواع کیت‌های تشخیص مارکر‌های سرطانی، بیماری‌های عفونی، هورمونی و بیش از پنج نوع کیت بیوشیمی اشاره کرد.
آلمان، ایتالیا، بلژیک، برزیل، کره جنوبی، ترکیه و ۲۰ کشور دیگر، مقاصد مهم صادرات این شرکت است.
ویروس کرونا از خانواده کروناویریده بوده که دارای ساختار ینومی RNA تک رشته‌ای است. ذره ویروس معمولا به شکل کروی با قطر ۸۰ تا ۱۲۰ نانو متر با میخک‌های تاجی روی سطح ویریون (شبیه تاج خورشید و علت نامگداری) دیده می‌شود. این خانواده بزرگ از ویروس‌ها به طور معمولی در بین مهره‌دارانی مانند خفاش، شتر و گربه گردش می‌کند.


کد مطلب: 18899

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/18899/تولید-کیت-تشخیص-کرونا-کشور-موفقیت-انجام

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com