پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
۰
يکشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۴

صادرات 41 میلیارد دلاری سال 98

وزیر اقتصاد در ارتباط تصویری با مدیرکل گمرک شهید رجایی بندرعباس با اشاره به صادرات 41 میلیارد دلاری سال 98 گفت:‌ با قدرت جلوی واردات کالای مصرفی و لوکس را بگیرید.
صادرات 41 میلیارد دلاری سال 98
به گزارش توليد ايرانی، ابوالفضل اکبرپور ناظر گمرکات استان هرمزگان و مدیرکل گمرک شهید رجایی بندرعباس در ویدئو کنفرانسی با حضور در اسکله شهید رجایی علاوه بر نمایش تصاویر زنده و مستقیم مراحل تخلیه‌ی کشتی حاوی کالاهای وارداتی به صورت مستقیم، گزارشی از عملکرد گمرک شهید رجایی را به وزیر امور اقتصادی و دارایی ارائه کرد. 
وی در این گزارش که با ارتباط تصویری موبایلی صورت پذیرفت بیان کرد: گمرک شهید رجایی بندرعباس و پرسنل خدوم آن گمرک همچون گذشته و با رعایت موازین بهداشتی، بدون تعطیلی، در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۹۹ به عنوان "جهش تولید" همچنان در جهت رساندن هرچه سریعتر مواد اولیه واحدهای تولیدی، اقلام بهداشتی مقابله با کرونا و نیز کالاهای اساسی به دست مردم شریف ایران به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند.
وی در ادامه و با تاکید بر اینکه رعایت موازین بهداشتی در این ایّام از الزامات ضروری هر ارگان به شمار می‌رود گفت: گمرک شهید رجایی بندرعباس جهت مقابله با کرونا علاوه بر خدمت رسانی بدون فوت وقت برای ترخیص کالاهای بهداشتی مربوط به مقابله با این ویروس، الکل، دستکش، ژل، ماسک و دیگر اقلام مورد نیاز بهداشتی را در کمترین زمان و تشریفات گمرکی ترخیص نموده است که استانداری مراتب تقدیر خود را در این باره از گمرک داشته است.
اکبرپور نیز در ادامه به نقل از مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان افزود: تا پایان نوروز ۱۷ کشتی حامل کالاهای اساسی وارد بندر شهید رجایی شده و از گمرک شهید رجایی ترخیص خواهد شد.
فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی پس از ارائه گزارش اکبرپور ضمن تقدیر از فعالیت‌های گمرک شهید رجایی و پرسنل آن گمرک گفت: گمرک شهید رجایی به عنوان تاثیرگذارترین، بزرگترین و مهمترین گمرک کشور همیشه خدمات شایان توجهی در جهت رونق تولید و اقتصاد کشور داشته است که این امر موءید فعالیت های صادقانه کارکنان گمرک شهید رجایی می‌باشد و توقع می‌رود در سال "جهش تولید" این فعالیت ها افزایش یابد و از آنجا که مقام معظم رهبری سال جدید را سال جهش تولید نامیدند برای واردات مواد اولیه تولید و صادرات کالاها نیاز به اقدام جهادی گمرک است.
وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 41 میلیارد و 300 میلیون دلار کالاهای غیر نفتی از کشور صادر شد ، افزود: در سالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را سال جهش تولید خوانده اند، باید لوازم این جهش توسط نهادهای مسئول ایجاد شود و از جمله در بخش گمرک، امور گمرکیِ مربوط به صادرات و واردات کالاهای واسطه ای و مواد اولیه به سرعت انجام شود و این امر مستلزم تحرک بیشتر گمرکات کشور است.
وزیر اقتصاد در این خصوص از گمرکات کشور خواست با قدرت جلوی واردات کالاهای گروه چهار را که عمدتا شامل کالاهای لوکس و غیر ضروری است در شرایط خاص اقتصادی کشور بگیرند.
وزیر امور اقتصاد و دارایی در ارتباط با فعالیت‌های گمرک در خصوص ترخیص فوری کالاهای بهداشتی مقابله با کرونا گفت: اخبار امیدبخش باید به گوش مردم برسد که بسیج همگانی مسئولان را شاهد باشند. گمرک در مدت ۴۸ ساعته توانسته پروسه واردات و ترخیص اقلام بهداشتی و همچنین ماشین آلات تولید لوازم و کالاهای ضروری مقابله با کرونا را انجام دهد.
دژپسند گفت: امروز اتفاق بسیار خوبی رخ داده است و آن واردات ماشین آلات ساخت تجهیزاتی مانند دستکش و ماسک است.
وزیر اقتصاد با اشاره به تخلیه روزانه و خرید مجدد کالاهای تجهیزات مقابله با کرونا ادامه داد: واردات ماشین آلات کار بسیار خوبی است که در آینده برای ایران خودکفایی را همراه خواهد داشت.
لازم به ذکر است این ویدئو کنفرانس جهت ارائه گزارش مدیران گمرکات مهم مرزی کشور به وزیر امور اقتصادی و دارایی انجام شد.
کد مطلب: 18856
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *