پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۷

صادرات ۳برابری کالای ایرانی نسبت به واردات در اسفند با وجود کرونا

با وجود نگرانیها از فراگیری ویروس کرونا و توقف فعالیت برخی مرزهای کشورمان با همسایگان تجارت خارجی کشور همچنان ادامه دارد و صادرات سه‌برابر واردات از لحاظ وزنی انجام شده است.
صادرات ۳برابری کالای ایرانی نسبت به واردات در اسفند با وجود کرونا
به گزارش توليد ايرانی، از آغاز شیوع کویدو19 در کشور و از ابتدای ماه اسفند تا 25 ماه جاری، بیش از هفت میلیون و 73 هزار تن کالا به‌ارزش دو میلیارد و 237 میلیون و 564 هزار و 418 دلار کالای ایرانی به مقاصد صادراتی از مرزهای باز کشور که عمدتاً دریایی بود صادر شد.
لطیفی سخنگوی گمرک در این رابطه گفت: در رویه واردات نیز در این بازه 25روزه به‌میزان دو میلیون و 405 هزار تن به‌ارزش سه میلیارد و 63 میلیون و 955 هزار و 111 دلار کالا وارد کشور شده است.
سخنگوی گمرک ایران ادامه داد: با وجود اینکه در این مدت فعالیت مرزهای زمینی ما با ترکیه و عراق دچار فراز و نشیب شد اما  همچنان صادرات از لحاظ وزنی در این بازه زمانی نزدیک به سه‌برابر واردات است.
لطیفی در پایان افزود: گمرک ایران ضمن تشکر از تولیدکنندگان و تجار در این شرایط خاص کشور، با همکاری سایر دستگاه‌ها در حوزه تجارت خارجی، سلامت و مرز درتلاش است تا ضمن توجه به مسائل سلامت کالا به تسهیل تجارت با سایر کشورها به‌ویژه همسایگان بپردازد.
کد مطلب: 18778
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *