صادرات ۳برابری کالای ایرانی نسبت به واردات در اسفند با وجود کرونا

28 اسفند 1398 ساعت 19:27

با وجود نگرانیها از فراگیری ویروس کرونا و توقف فعالیت برخی مرزهای کشورمان با همسایگان تجارت خارجی کشور همچنان ادامه دارد و صادرات سه‌برابر واردات از لحاظ وزنی انجام شده است.


به گزارش تولید ایرانی، از آغاز شیوع کویدو19 در کشور و از ابتدای ماه اسفند تا 25 ماه جاری، بیش از هفت میلیون و 73 هزار تن کالا به‌ارزش دو میلیارد و 237 میلیون و 564 هزار و 418 دلار کالای ایرانی به مقاصد صادراتی از مرزهای باز کشور که عمدتاً دریایی بود صادر شد.
لطیفی سخنگوی گمرک در این رابطه گفت: در رویه واردات نیز در این بازه 25روزه به‌میزان دو میلیون و 405 هزار تن به‌ارزش سه میلیارد و 63 میلیون و 955 هزار و 111 دلار کالا وارد کشور شده است.
سخنگوی گمرک ایران ادامه داد: با وجود اینکه در این مدت فعالیت مرزهای زمینی ما با ترکیه و عراق دچار فراز و نشیب شد اما  همچنان صادرات از لحاظ وزنی در این بازه زمانی نزدیک به سه‌برابر واردات است.
لطیفی در پایان افزود: گمرک ایران ضمن تشکر از تولیدکنندگان و تجار در این شرایط خاص کشور، با همکاری سایر دستگاه‌ها در حوزه تجارت خارجی، سلامت و مرز درتلاش است تا ضمن توجه به مسائل سلامت کالا به تسهیل تجارت با سایر کشورها به‌ویژه همسایگان بپردازد.


کد مطلب: 18778

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/18778/صادرات-۳برابری-کالای-ایرانی-نسبت-واردات-اسفند-وجود-کرونا

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com