تولید روزانه 20 تا 25 هزار ماسک در واحدهای تولیدی استان مرکزی

22 اسفند 1398 ساعت 15:38

سرپرست سازمان صمت استان مرکزی گفت: از روز شنبه با آغاز فعالیت واحدهای تولیدی صنفی، روزانه 20 تا 25 هزار عدد ماسک در استان تولید خواهد شد.


تولید ایرانی: جواد حسنی امروز پنجشنبه 22 اسفند، در حاشیه جلسه پیگیری تامین و توزیع محصولات ضدعفونی در استان مرکزی بیان کرد: از امروز تمام اختیارات تولید، توزیع و قیمت اقلام ضدعفونی و الکل با سازمان صمت خواهد بود و کلیه تولیدات استان توسط این سازمان مدیریت و برنامه ریزی خواهد شد.
وی با بیان اینکه از طریق تنها واحد تولیدکننده ماسک در استان مرکزی پیگیری لازم جهت اختصاص سهم استان دنبال می شود، افزود: پارچه ماسک از یک شرکت در ملایر دریافت می شود و واحدهای تولیدی صنفی استان باید در یک مجموعه و سالن ایزوله در هر شهرستان ساماندهی شده و اقدام به تولید کنند تا مشکل کمبود ماسک رفع شود.
دبیر ستاد تنظیم بازار استان مرکزی با اشاره به اینکه تولید این ماسک ها از شنبه در سطح استان آغاز خواهد شد، گفت: پارچه هایی که استفاده می شود مورد تایید سازمان غذا و دارو است و امیدواریم با پیگیری دستگاه های مربوطه و کمک مردم و خیرین بتوانیم قدمی در راستای رفع نیاز مردم برداریم.
وی بیان کرد: در اراک دو واحد تولیدکننده الکل فعال است که روزانه حدود 12 هزار لیتر الکل تولید می کنند، همچنین یک شرکت نیز که به دلیل برخی مسائل از چرخه تولید خارج شده بود، از امروز وارد مدار تولید شد و در مجموع با کمک این سه شرکت می توان تولید الکل در اراک را روزانه به 20 هزار لیتر رساند که حتی می توان مازاد تولید را به استان های دیگر ارسال کرد.
حسنی با بیان اینکه برخی واحدهای تولیدکننده ژل ضدعفونی در تامین مواد اولیه با مشکلاتی روبرو بودند که امیدواریم با پیگیری های انجام شده، ظرف یکی دو روز آینده ظرفیت تولید خود را افزایش دهند، گفت: در تامین شوینده ها هیچ مشکلی وجود ندارد و حتی در عرضه موارد ضدعفونی در سطح استان مشکلی نیست و با تامین پارچه و تولید ماسک، مشکل عرضه ماسک نیز حل خواهد شد. پیش بینی می کنیم روزانه حداقل از طریق واحدهای تولیدی استان 20 تا 25 هزار ماسک تولید شود که نیاز موجود را تامین خواهد کرد.
 


کد مطلب: 18625

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/18625/تولید-روزانه-20-25-هزار-ماسک-واحدهای-تولیدی-استان-مرکزی

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com