جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۴

تامین و تدارک ۲.۳ میلیون تن کود در سال زراعی جدید

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از تأمین و تدارک ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تن کود در سال زراعی جدید خبر داد.
تامین و تدارک ۲.۳ میلیون تن کود در سال زراعی جدید
توليد ايرانی:حمید رسولی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در رابطه با میزان تأمین و تدارک کود در سال زراعی جدید اظهار کرد: طبق آخرین آمار در سال زراعی جدید، بالغ بر ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تن کود تأمین، تدارک و تحویل شده که این میزان بیش از ۹۲ درصد از مقدار تعیین شده در برنامه ششم توسعه است.
وی با اشاره به برخی اشکالات در توزیع کود اوره در کشور خاطرنشان کرد: سرمازدگی باعث شد، گاز ۵ کارخانه پتروشیمی به مدت ۳۸ روز قطع شود و این موضوع، روند تحویل کود اوره را با مشکل مواجه کرد.
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی افزود: در حال حاضر روزانه ۱۰ هزار تن کود اوره از پتروشیمی‌ها تحویل گرفته می‌شود که در تلاش هستیم میزان آن را افزایش دهیم.
وی ادامه داد: ما با استفاده از تمام امکانات لجستیکی و حمل و نقل و با سرعت بالا این نهاده استراتژیک را به استان‌ها می‌رسانیم.
رسولی در رابطه با میزان مصرف کود در کشور عنوان کرد: در سال‌های اخیر کشاورزان به سمت مصرف استاندارد کود پیش رفته اند و به نقش و تأثیر کود در تولید محصولات از نظر کمی و کیفی بیشتر آگاه شده اند.
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با اشاره به این نکته که میزان واردات کود در کشور کاهش یافته است، عنوان کرد: حدود ۸۵ درصد از کودهای مورد نیاز بخش کشاورزی از تولید داخلی تأمین می‌شود و ۱۵ درصد منشأ وارداتی دارد که در تلاش هستیم این میزان را هم کاهش دهیم.
وی افزود: در حال حاضر تنها بخشی از کودهای فسفاته و پتاسه وارداتی است که در تلاش هستیم با افزایش میزان تولید، نیاز به واردات را از میان برداریم.
رسولی در رابطه با اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات کود گفت: دولت در اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به تمام پارامترها توجه دارد بنابراین عمدتاً این ارز برای کودهایی اختصاص می‌یابد که میزان تولید آنها در کشور بسیار کم بوده و یا اصلاً وجود ندارد.
کد مطلب: 18394
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *