جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۴۸

29 میلیارد دلار صادرات از گمرک هرمزگان

ناظر گمرکات استان هرمزگان در مورد حجم تجارت خارجی استان گفت: در 11 ماه امسال 29 میلیارد دلار صادرات به کشورهای مختلف داشتیم.
29 میلیارد دلار صادرات از گمرک هرمزگان
توليد ايرانی:ابوالفضل اکبرپور با اشاره به عملکرد گمرکات استان هرمزگان طی ۱۱ ماه سال ۹۸، اظهار داشت: در این مدت بالغ بر ۴۲ میلیون و ۷۸۷ هزار تن کالا به ارزش ۲۹ میلیارد دلار و معادل ۱۲۲ هزار و ۵۱۷ میلیارد تومان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ ارزش دلاری ۱۰۳ درصد و وزن ۵ درصد رشد نشان می‌دهد.
از این میزان صادرات انجام شده، ۲۰ میلیارد دلار سهم صادرات غیر نفتی بوده که وزن آن ۳۴ میلیون تن است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳۶ درصد به لحاظ ارزش و ۱۰ درصد به لحاظ وزن افزایش یافته است.
ناظر گمرکات استان هرمزگان با اشاره به حجم واردات نیز بیان داشت: در این مدت ۱۵ میلیارد دلار بالغ معادل ۶۳۰۰۰ میلیارد تومان با وزنی بالغ بر هفت میلیون و ۶۰۰ هزار تن واردات ثبت شده که به لحاظ وزنی یک درصد افزایش دارد و به لحاظ ارزش دلاری هیچ تغییری نکرده است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین عملکرد ترانزیت خارجی دو و نیم میلیون تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ حدود ۱۶ درصد افت داشته است. ترانزیت داخلی نیز رشد ۲۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

* مقاصد عمده کالاهای صادراتی
اکبرپور در مورد مقصد کالاهای صادراتی عنوان کرد: کشورهای چین، امارات متحده عربی، تایلند، غنا مقصد عمده کالاهای صادراتی هستند و واردات نیز از کشورهای چین، هند، امارات متحده عربی، آلمان و ایتالیا است.
وی در مورد کالاهای عمده صادراتی گفت: سنگ آهن و کنسانتره آن از جمله پیریت آهن تفته شده، پلیمرهای اتیلن به اشکال ابتدایی، محصولات نیمه تمام از آهن یا از فولاد های غیر ممزوج، کک نفت و سایر تفاله‌های حاصل از نفت یا از روغن‌های مشتق از مواد معدنی قیری، کودهای معدنی و شیمیایی بوده است.

* کالاهای عمده وارداتی
ناظر گمرکات استان هرمزگان افزود: برنج، الکترود زغالی، سایر اشیا مورد استفاده در مصارف برقی، لاستیک، گوشت، ماشین آلات و دستگاه های خرد کردن و ساییدن سنگ و خاک و سایر مواد معدنی از جمله کالاهای وارداتی هستند.
اکبرپور یادآور شد: درآمد یازده ماهه ۱۰ هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد کاهش دارد.
وی در مورد تعداد پرونده‌های قاچاق نیز بیان داشت: در یازده ماه امسال ۶۱ پرونده قاچاق به ارزش ۲۹۷۶ میلیارد تومان وجود داشته که عمده‌ترین کالاهای قاچاق شامل مشروبات، لوازم خانگی و خودرو است که به لحاظ ارزش ۸۱۱ درصد رشد و به لحاظ تعداد دو درصد افت دارد.
کد مطلب: 18310
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *