دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
۰
يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۲

تدوین سند تنظیم بازار کشور در راستای کاهش دغدغه‌های معیشتی مردم

مدیر یکپارچه‌سازی سیاست‌های مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت با اشاره به تدوین سند تنظیم بازار کشور گفت: این سند که آماده ابلاغ است به صورت ویژه کاهش دغدغه‌های مردم در رابطه با بحث معیشت را دنبال می‌کند.
تدوین سند تنظیم بازار کشور در راستای کاهش دغدغه‌های معیشتی مردم
توليد ايرانی:علیرضا گرشاسبی امروز در یک نشست خبری با اشاره به تدوین نقشه راه تنظیم بازار کشور گفت: این سند پس از انجام کارهای کارشناسی اکنون آماده ابلاغ است. 
مدیر یکپارچه‌سازی سیاست‌های مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی افزود: براساس این سند تنظیم بازار با تولید و صادرات در یک راستا قرار می‌گیرد و تنظیم بازار به دنبال تقویت تولید و توسعه صادرات غیرنفتی است. 
وی اظهار داشت: این سند پیش‌بینی پذیر بودن تحولات بازار را دنبال می‌کند و در این ارتباط پیشنهاد مشخص ما این است که برای کالاهایی که در یک موقعیت خاص و در مواقعی که عرضه و تقاضا برای یک سری کالاها اولویت‌دار تحت تاثیر قرار می‌گیرد تقویم کالایی داشته باشد. بنابراین براساس نقشه تنظیم بازار با رصد وضعیت این کالا اگر نیاز به مداخله باشد تمهیدات لازم در مورد این کالا اندیشیده شود. 
گرشاسبی با بیان اینکه در ارتباط با اجرایی کردن این سند دو کار انجام شده است، گفت: در حوزه تولید داخل، موجودی کالا، ذخیره‌سازی، بحث‌های لجستیک و حمل و نقل، قیمت‌گذاری، صادرات، اطلاع‌رسانی، فناوری‌های نوین و تجارت الکترونیک از جمله محورهایی است که در این سند به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته‌اند؛ همچنین اهم وظایف کلیه نهادهای مرتبط در هر یک از این محورها احصا شده و مجریان باید برنامه‌های خود را در قالب کاربرگی که موسسه در اختیار آنها قرار می‌دهد اجرا کنند. 
در این ارتباط هماهنگی با دبیرخانه تنظیم بازار کشور انجام شده و آنها هم راستا با این سند هستند، این سند به صورت ویژه کاهش دغدغه‌های مردم در رابطه با بحث معیشت را دنبال می‌کند. 
 
کد مطلب: 18020
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *