پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۹

افزایش 50 درصدی امتیاز شغلی کارمندان بار مالی شدید دارد

معاون اسبق حقوقی و مجلس سازمان اداری و استخدامی بخشنامه افزایش 50 درصدی امتیاز شغلی کارمندان را دارای بار مالی شدید دانست و گفت:‌ این رفتار دولت، انتخاباتی و پوپولیستی است.
افزایش 50 درصدی امتیاز شغلی کارمندان بار مالی شدید دارد
توليد ايرانی:عبدالعلی تاجی، با اشاره به بخشنامه افزایش 50درصدی امتیاز شغلی کارمندان طبق فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری اظهار داشت: این موضوع به معنای افزایش حقوق کارمندان است و جزء فوق‌العاده‌های مستمر و حقوق مکتسبه کارمندان دولت محسوب می‌شود و حتی زمانی که بازنشست هم بشوند، این فوق‌العاده شغلی برقرار است و پس از آن نیز به ورثه می‌رسد.
وی این بخشنامه سازمان برنامه و بودجه را در آستانه انتخابات مجلس حاتم‌بخشی از منابع عمومی کشور آن هم در شرایط جنگ اقتصادی دانست و افزود: این موضوع منجر به افزایش هزینه‌های جاری بودجه می‌شود، در حالی که کسری بودجه فراوان و منابع درآمدی نیز محدود است.
معاون اسبق حقوقی و مجلس سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه در گذشته برای برخی دستگاه‌ها افزایش 50 درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری اعمال شده بود، تصریح کرد: در حال حاضر 90 درصد منابع بودجه صرف پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان می‌شود و حتی هر جا با کمبود منابع روبرو شود، از اعتبارات عمرانی استفاده می‌کند. این بخشنامه تحقیقا بار مالی فراوانی برای دولت خواهد داشت و ظاهرا برای مدیران ارشد حداکثر 50 درصد و برای کارمندان نیز به تبع آن افزایشی اعمال می‌شود.
تاجی با تأکید بر اینکه دولت،‌ دیگران را متهم به رفتارها پوپولیستی می‌کرد و اکنون در این راستا گام برمی‌دارد، گفت: در حالی که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به مدیریت و کاهش هزینه‌های جاری تاکید دارد، کدام انسان عاقلی در تحریم‌ها و جنگ اقتصادی هزینه‌های جاری خود را افزایش می‌دهد.
این کارشناس مسائل اداری و استخدامی یادآور شد: علاوه بر این،‌ اخیرا نیز با امضای معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغیه‌ای به شهرداری‌ها زده شده و تا فوق‌العاده‌ای خاص برای مدیران ارشد آنها اعمال شود.
کد مطلب: 17912
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *