جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۸

قرارداد ساخت 2 فروند کشتی 37 هزار تنی داخلی

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ناوگان کشتیرانی مسافری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران استانداردهای بالایی دارد، گفت: ماهانه حدود 8 هزار تن سوخت یارانه‌ای برای کشتی‌های مسافری نیاز داریم.
قرارداد ساخت 2 فروند کشتی 37 هزار تنی داخلی
توليد ايرانی:بیست و هفتمین همایش ارگان‌های دریایی کشور بعدازظهر امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی،‌فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و جمعی از دست اندرکاران صنعت حمل و نقل دریایی در حال برگزاری است.
در این مراسم مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در راستای توسعه متوازن صنعت دریایی طی توافقی با ایزوایکو همه تعمیرات ادواری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به این شرکت واگذار می‌شود منوط بر اینکه قیمت خدمات به صورت ریالی و رقابتی عرضه شود.
مدرس خیابانی ادامه داد: همچنین توافق‌نامه ساخت دو فروند کشتی 37 هزار تنی با ایزوایکو به امضا رسانده‌ایم.

* تامین سوخت کم سولفور برای کشتی‌ها
وی با تأکید بر نیاز کشور به تولید سوخت کم‌سولفور توضیح داد: آنچه که کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد ماهانه 40 هزار تن سوخت کم‌سولفور است. البته در ماه‌های پایانی سال 2019 میلادی وزارت نفت با همکاری وزارت راه و شهرسازی موفق شد سوخت کم‌سولفور کشتیرانی را تأمین کند.
مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در این دو ماه 30 هزار تن از سوخت کم‌سولفور تأمین شد و 50 هزار تن هم از سایر مبادی خریداری کردیم.
مدرس خیابانی افزود: ما سوخت را از پالایشگاه شازند در مرکز کشور خریداری می‌کنیم و به بنادر جنوبی کشور حمل می‌کنیم که هزینه تحویل‌گیری دارد. البته راه‌آهن در حمل سوخت با ما همکاری می‌کند و بخشی هم از طریق جاده جابجا می‌شود.
وی تأکید کرد: اگر وزارت نفت بتواند از طریق پالایشگاه‌های جنوب سوخت کم‌سولفور به ما تحویل دهد کار تسهیل می‌شود.
مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: وزارت نفت مطرح کرده است که سوخت را از طریق بورس انرژی تأمین کند و این هم مشکلی برای ما است و اگر قرار است سوخت کم‌سولفور در بورس عرضه شود، باید برای ما استثنا قائل شوند.

* کشتی‌های مسافری سوخت یارانه‌ای بگیرند
مدرسه خیابانی تأکید کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بخش حمل و نقل مسافری نیز فعال است، بخش مسافری ما استانداردهای بالایی دارد اما از یارانه سوخت در کشتی‌های مسافری بی‌بهره هستیم.
وی گفت: ماهانه 8 هزار تن سوخت یارانه‌ای برای کشتی‌های مسافری خود نیاز داریم و امیدواریم در راستای فعال بودن بخش مسافری دریایی جنوب کشور این میزان سوخت به ما اختصاص یابد.
 
کد مطلب: 17875
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *