در حوزه صنعت خودروی سواری به خودکفایی صد ‌در صدی رسیدیم

19 بهمن 1398 ساعت 15:02

مقیمی گفت: در حوزه صنعت خودروی سواری بیش از ١٠٠ درصد خودکفایی و در ایران خودرو دیزل بیش از ٣٠ درصد خودکفایی داریم.


تولید ایرانی:  فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو در مراسم آئین تحویل خودرو‌های آتش نشانی گفت: در گروه صنعتی ایران خودرو محوری‌ترین مسئله‌ای که به دنبال آن هستیم به دست مهندسان ایرانی قابل حل است تا پرچم تولید را بر افراشته نگه داریم.
او بیان کرد: در حوزه صنعت خودروی سواری بیش از ١٠٠ درصد خودکفایی و در ایران خودرو دیزل بیش از ٣٠ درصد خودکفایی داریم و در سال ٩٩ رکورد‌های خاصی خواهیم زد.
مدیرعامل ایران خودرو ادامه داد: محور اصلی ساخت داخل است. محصولات موجود را با ۲۵ درصد ساخت داخل شروع کردیم و به حول قوه الهی سهم آن را افزایش خواهیم داد.
مقیمی افزود: موضوع ساخت داخل را کلید خواهیم زد و به دست مهندسان داخلی انجام خواهد شد. ون وانا اولین محصول با موتور ملی عرضه خواهد شد.
او گفت: در بحث موتوری و دیزل علی رغم فعالیت‌ها، اما در بحث ساخت داخل باید قدم‌های محکم‌تری برداریم. موتور ۳۵۵ را ارتقاء به یورو ۵ خواهیم داد که به دست مهندسان داخلی انجام خواهد شد.
مدیرعامل ایران خودرو گفت: در حوزه خودرو‌های تحویلی ٢ خودرو دیگر را تحویل خواهیم داد و تا تیر ٩٩ تحویلی قرارداد‌ها را انجام خواهیم داد. باید به مهندسان داخلی اعتماد کنیم چرا که به خوبی فعالیت کرده‌اند.
مقیمی تشریح کرد: ما می‌توانیم نقش آفرینی خوبی در خودکفایی داشته باشیم. اتکا به این کار باعث نقش‌آفرینی زیاد و اشتغال می‌شود.
 
 
 


کد مطلب: 17674

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/17674/حوزه-صنعت-خودروی-سواری-خودکفایی-صد-در-صدی-رسیدیم

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com