ژلاتین صددرصد حلال در کشور تولید شد

19 بهمن 1398 ساعت 7:13

محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید ژلاتین های صددرصد حلال شدند.


تولید ایرانی: ژلاتین نوعی پروتئین طبیعی و خالص است که از هیدرولیز کلاژن موجود در استخوان و پوست حیوانات به دست می‌آید که دارای ۹۰- ۸۵ درصد پروتئین ،۲-۱ درصد نمک‌های معدنی و ۱۵-۸ درصد آب و فاقد هرگونه قند و چربی است.
بخش عمده و اصلی ژلاتین تولیدی در دنیا از پوست خوک و بخش کوچکی از  آن نیز از پوست و استخوان گاو (با ذبح غیر شرعی) به دست می‌آید.
یک شرکت دانش‌بنیان چندین سال است که در زمینه تولید ژلاتین برای مصارف کارخانجات داروسازی و غذایی و همچنین با ارائه ژلاتین در بسته بندی‌های خانگی محصولی ۱۰۰ درصد حلال واقعی و ایرانی با منشا گاوی و ذبح شرعی و بدون شک و شبهه را تولید و عرضه می‌کند.
فرهاد فرهنگ مهر مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: ژلاتین به عنوان یک ماده پروتئینی، دارای ۱۸ نوع اسید آمینه بوده که مقدار اسیدهای آمینه گلایسین، پرولین و هیدروکسی پرولین در آن  بسیار قابل توجه است که وجود هر یک از این اسیدهای آمینه دارای اهمیت بسزایی در بدن بوده و در بسیاری از فعالیت های زیستی در انسان مشارکت دارند.
این فعال فناور به کاربرد ژلاتین در صنایع مختلف اشاره و بیان کرد: ژلاتین در دو صنعت غذایی و دارویی کاربرد فراوانی دارد، در صنایع غذایی ژلاتین‌ در صنایع شیرینی پزی، شکلات‌ سازی و لبنیات به کار می‌رود. در بخش دارویی نیز در تهیه روکش‌های قرص، کپسول و … از این محصول استفاده می‌کنند.
وی درباره کیفیت محصولات تولیدی این شرکت گفت: محصولات تولید شده با بالاترین کیفیت تهیه می‌شوند و به دلیل این که برخی از محصولات در صنایع دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد لازم است با استانداردهای بالای اروپایی تولید شوند.
نیاز سالانه ۳۵۰۰ تن ژلاتین در کشور
مدیرعامل تنها تولید کننده ژلاتین حلال در کشور گفت: در حال حاضر نیاز سالانه کشور به این محصول ۳۵۰۰ تن است که ۳ هزار تن آن از طریق واردات تامین می‌شود که از قیمت پایین‌تری نیز برخوردار است.
فرهنگ مهر ادامه داد: عمده ژلاتین خارجی از کشورهای چین، کره، تایلند، کلمبیا و ترکیه وارد کشور می‌شود. 
 


کد مطلب: 17661

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/17661/ژلاتین-صددرصد-حلال-کشور-تولید

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com