خودکفایی ایران در زمینه تولید شکر+عکس

19 بهمن 1396 ساعت 15:26

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها سال آینده یک میلیون و ۹۳۰ هزار تن شکر در ایران تولید می‌شود که در این شرایط نیازی به واردات این کالا نیست.


تولید ایرانی: عباس کشاورز روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی زنجیره تولید نهال گردوی پیوندی در تویسرکان استان همدان با بیان اینکه مهمترین وظیفه بخش کشاورزی تامین امنیت غذایی کشور است افزود: امروز زمینه خودکفایی شکر در کشور فراهم شده است.

وی اضافه کرد: پایین بودن بهره وری و استفاده نکردن از تکنولوژی مهمترین مشکلات بخش کشاورزی است که این مهم لزوم افزایش بهره وری در این حوزه را می‌طلبد.

کشاورز ادامه داد: با وجود بحران آب و محدودیت‌های فراوان، ایران همچنان در تولید گندم خودکفا است.
وی با بیان اینکه بیش از پنج هزار تن انواع محصولات کشاورزی، شیلات و غیره تاکنون از کشور صادر شده است افزود: برای دستیابی به اهداف کلان در بخش کشاورزی باید بیشترین استفاده را از منابع آب و خاک برد.

وی اضافه کرد: بهره وری کلید توسعه است و تکنولوژی در کشاورزی، مدیریت فنی یافته‌های جدید و سرمایه است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت احداث باغ مادری گردو را یکی از حرکت‌های تکنولوژی عنوان کرد و افزود: باید به سرمایه گذاری در این بخش توجه بیشتری شود چرا که این طرح بزرگی برای شهرستان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کشاورز افزایش بهره وری، تجاری سازی و صنعتی شدن کشاورزی را مهم دانست و افزود: باید رویکردها را به سمت همکاری، تعامل، طرح محوری، ثبات و پایداری تغییر داد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار همدان نیز گفت: اولویت استان توجه به اشتغال و معیشت مردم است.

سید سعید شاهرخی با بیان اینکه طرح زنجیره تولید نهال گردوی پیوندی یکی از مهمترین ظرفیت‌های شهرستان را بکار می‌گیرد، گفت: با اجرای این طرح به طور حتم توسعه کیفی در شهرستان را شاهد خواهیم بود.

عملیات اجرایی زنجیره تولید نهال گردوی پیوندی (باغ مادری، نهالستان، خزانه) در مساحت ۱۱ هکتار با سرمایه‌ای بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال در روستای مرادآباد شهرستان تویسرکان آغاز شد.

همزمان با دهه فجر امسال ۸۴۰ طرح در نقاط مختلف استان همدان بهره برداری و عملیات اجرایی ۱۶۰ طرح آغاز می‌شود.

با بهره‌برداری از این تعداد طرح برای ۲ هزار و ۶۸۰ نفر شغل ایجاد می‌شود و در مجموع برای یک هزار طرح یاد شده، ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.


کد مطلب: 1757

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/1757/خودکفایی-ایران-زمینه-تولید-شکر-عکس

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com