جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۴

توزیع داروهای ایرانی در کل دنیا+عکس

رئیس ایکوم ایران گفت: ۱۰۰ سال پیش داروهای تولید داخل کشور نه تنها در داخل کشور بلکه در کل دنیا توزیع می‌شده است.
توزیع داروهای ایرانی در کل دنیا+عکس
توليد ايرانی:میر سید احمد محیط طباطبایی بعد از ظهر امروز در آیین افتتاحیه رسمی نمایشگاه دهه فجر و نمایشگاه دارو و صنایع وابسته اظهار کرد: ایران در زمینه داروسازی سابقه بسیار طولانی داشته و این صنعت همچنان استمرار پیدا کرده است.

وی افزود: در تاریخ ایران، پزشک، حکیم، داروساز و عطار عضوی از اعضای خانوادگی محسوب شده و محل اعتماد و یقین مردم بوده‌اند، نقش اطبا در ایران بسیار ارزشمند است چراکه آنان همواره با مردم روبه‌رو بوده‌اند؛ اصفهان یکی از مراکز مهم پزشکی و داروسازی کشور است.

رئیس ایکوم ایران گفت: برگزاری همایش طلای سبز و اصفهان‌فارما نقش موثر اصفهان در تاریخ داروسازی پس از اسلام را بیش از پیش یادآور می‌شود، البته جلب اعتماد به خرید داروهای داخلی وظیفه پزشکان است؛ ۱۰۰ سال پیش داروهای تولید داخل کشور نه تنها در داخل کشور بلکه در کل دنیا توزیع می‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: گیاهان دارویی که بنیاد طب سنتی را فراهم کرده، در فهرست تاریخ ناملموس میراث فرهنگی ثبت شده است؛ امروز یونسکو نه به صورت ثبت‌های گسترده، بلکه از امکان ثبت بیشتر داروهای ایرانی در فهرست بشری دارد.

طباطبایی اذعان داشت: داروسازی در تاریخ ایران فقط یک تجربه فنی و کشاورزی نبوده بلکه مفهوم عطار و حکیم قرار می‌داده و به عنوان معلم اخلاقی یک جامعه محسوب می‌شده است؛ اگر داروی سوئیسی اعتبار دارد دلیل آن امنیت اخلاقی این کشور است، همان‌طور که توانسته بانک‌داری جهان را به خود اختصاص دهد.

وی تصریح کرد: داروسازی در ایران و به خصوص در شهر اصفهان دارای یک منزلت و پشتوانه فرهنگی دیرینه است؛ امیدوارم همواره توليد ايرانی رضایت و جلب اجتماعی مردم را در پی داشته باشد و در زمینه دارو نیز چنین باشد.
کد مطلب: 1756
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *