پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۵۲

تولید محلولی برای رفع چالش رسوبات صنایع از سوی محققان کشور

محققان یکی از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری فارس به فرمولاسیون محلول‌های ضد رسوب دست یافتند و توانستند با امضای قراردادی با بخش صنعت این محصول را تجاری‌سازی کنند.
تولید محلولی برای رفع چالش رسوبات صنایع از سوی محققان کشور
به گزارش توليد ايرانی؛ مجید حجت از محققان این طرح در گفت‌وگو پایش آب‌های صنعتی را از زمینه‌های تحقیقاتی این شرکت دانش‌بنیان دانست و گفت: در این مطالعات موفق به تولید محلول دارای خواص آنتی اسکالانت (ضد رسوب) و هم خاصیت آنتی کروژن (ضد خوردگی) شدیم.
وی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۱۵۰ نوع محصول در زمینه پایش آب پتروشیمی و نفت، فولاد و ساختمان‌های بلندمرتبه، هتل‌ها و بیمارستان‌ها عرضه شده است.

حجت‌ خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین مسایل مطرح در صنایع، "رسوب" است که متاسفانه مقدار زیادی از تخریب‌ها و از کارافتادگی تجهیزات به واسطه رسوبات ایجاد شده در سیستم‌ها است.

وی رسوب را معضلی دانست که تمام سیستم‌هایی که به آب نیاز دارند را درگیر می‌کند، خاطر نشان کرد: با توجه به پیامدهای تشکیل رسوب که شامل تحمیل هزینه رسوب‌برداری،‌ افزایش انرژی مصرفی و کاهش عملکرد و عمر مفید سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی واحدهای تولیدی است، در حال حاضر بهترین راه حل پیشنهادی به صنایع استفاده از محلول‌های ضد تشکیل رسوب است.

حجت اضافه کرد: با فرموله کردن مواد ضد رسوب و پایش آب‌های صنعتی علاوه بر آنکه تا مقدار زیادی از مصرف انرژی بخش‌های صنعتی جلوگیری شد، افزایش راندمان در سیستم‌های صنعتی را نیز در پی داشت.

این محقق تاکید کرد: محلول‌های ضد رسوب این شرکت دانش‌بنیان قادر است بخش عمده‌ای از رسوبات ایجاد شده در سیستم‌های صنعتی را از بین ببرد.
وی خاطر نشان کرد: با امضای قراردادی با شرکت فولاد گل گوهر سیرجان، محلول ضد رسوب و خوردگی ما در این شرکت کاربردی شد.
کد مطلب: 17480
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *