جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۳۹

ركورد توليد ١٠٠٠ ميليون متر مكعب گاز در روز

زنگنه گفت: برای موفقیت باید از ظرفیت تمام دانشگاه‌ها استفاده کرد.
ركورد توليد ١٠٠٠ ميليون متر مكعب گاز در روز
به گزارش توليد ايرانی؛  بیژن زنگنه وزیر نفت در نشست با رؤسا و استادان دانشگاه‌ها گفت: ما می‌پذیریم از دانشگاه‌های سراسر کشور نیرو بگیریم. از سال ٧٧ در افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها برای آموزش عالی موفق بوده‌ایم.
او افزود: برخی از دانشجو‌ها در صنعت نفت کار می‌کنند و برخی از آن‌ها اساتید دانشگاه شده‌اند.
زنگنه بیان کرد: باید از ظرفیت تمام دانشگاه‌ها استفاده کرد تا در این حوزه موفق باشیم. مدت‌ها بود دنبال این بودم تا فعالیت دانشگاه‌ها در بالادست نفت فعال شود، این جلسه نیز در همین راستا برگزار شد و ظرف چند هفته آینده جلسه‌ای هم در مورد پروژه‌های پایین دستی با دانشگاه‌ها برگزار می‌کنیم.

وزیر نفت افزود: در این جلسه صحبت‌های رؤسای دانشگاه‌ها و مسئولان اجرای طرح‌ها و مدیران را می‌شنویم، از شما می‌خواهیم همه مشکلات و صحبت‌های خود را گفته و خودتان را سانسور نکنید تا بتوانیم به نفع منافع ملی مشکلات را حل کنیم.
زنگنه تشریح کرد: کار اساسی و پایه‌ای برای تولید فناوری در بخش بالادست نفت انجام شده است و قرارمان بر این بود تا تعدادی از دانشجویان در کنار اساتید با اجرای این پروژه‌ها فعال شوند تا دانش و تولید فناوری بالا برود.

ركورد توليد ١٠٠٠ ميليون متر مكعب گاز در روز
بیژن زنگنه وزیر نفت در جمع خبرنگاران گفت: جلسه‌ای که امروز تشکیل شد بین  وزارت نفت و دانشگاه‌های سراسر کشور بود که در بخش بالادستی فعالی می‌کنند.
او بیان کرد: قرار است دانشگاه‌ها قراردادی با شرکت‌های بالادستی ببندند. هدف از این قرار داد این است مشکلات نفتی برطرف شود. این کار از سال ٩٣ شروع شده و در تلاشیم کار را به بهترین نحو به کمک اساتید پیش ببریم.

وزیر نفت افزود: دانشگاه تهران خبر خوبی داده مبنی بر اینکه تعهد می‌کند بازیافت نفت از لایه سروک میدان آزادگان که ٦ درصد است را به ١٠ درصد اضافه کند که یعنی ٣.٥میلیارد افزایش بشکه نفت بیشتر برداشت خواهیم داشت.
زنگنه گفت: باید جلساتی برپا شود تا کار پروژه‌ها را سریع‌تر انجام دهیم. بیشتر از کار نفتی فعالیت دانشجویان و اساتید است که نشان از فعالیتمان دارد.
او تشریح کرد: برنامه تولید گاز داریم تا رکورد ١٠٠٠ میلیون متر مکعب گاز در روز تولید کنیم.
 
کد مطلب: 17380
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *