جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
۰
جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۷

کارخانه کاشی چینی ها در کرمانشاه زیر‌ تیغ قوه قضاییه

قوه قضائیه با دستور آیت الله رئیسی به ماجرای احداث کارخانه کاشی سازی با سرمایه گذاری چین در کرمانشاه ورود کرد؛ بنابر اظهار کارشناسان این صنعت افتتاح این کارخانه منجر به آسیب فراوان به صنعتگران داخلی می شود.
کارخانه کاشی چینی ها در کرمانشاه زیر‌ تیغ قوه قضاییه
به گزارش توليد ايرانی؛  همزمان با سفر رئیس قوه قضاییه به استان یزد، یکی از تولیدکنندگان کاشی و سرامیک، گلایه ای نسبت به سرمایه‌گذاری چینی ها در کرمانشاه درخصوص کاشی داشت که آیت الله رئیسی دستور داد سازمان بازرسی کل کشور به این قضیه ورود کند.
چینی‌ها قرار است کارخانه تولید کاشی و سرامیک با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون یورو در کرمانشاه احداث کنند و بر اساس تعهدی که این شرکت چینی به مدیران استان داده، پس از راه اندازی تنها ۱۰۰ نفر نیروی متخصص خود را از کشور چین به کرمانشاه خواهد آورد و برای یک هزار و ۴۰۰ نفر از مردم بومی نیز اشتغالزایی می‌کند!
اما موضوع زمانی حساسیت‌ها را برمی‌انگیزد که بدانید مشابه این کارخانه در خراسان رضوی تأسیس شده و سرمایه گذاران چینی طبقه گفته مسئولان و کارشناسان ۹۵ درصد از نیروی خود را از کشور چین به خراسان رضوی آوردند و ۵ درصد دیگر که شامل خدمه می‌شود از نیروهای بومی در ایران به‌کارگیری کردند.
با این حال حضور این سرمایه‌گذار چینی مورد استقبال مدیران ارشد استان کرمانشاه قرار گرفته است و این در حالی است که در این استان سه کارخانه تولید کاشی وجود دارد که یکی از آنها تعطیل شده و دو کارخانه دیگر نیز با ظرفیت ۵۰ درصدی خود فعالیت می‌کنند!
قطعاً با فعالیت این کارخانه کاشی توسط سرمایه‌گذاران چینی که روزانه ۱۳۰ هزار متر کاشی در آینده خواهد ساخت، دو کارخانه‌ای که به زور خود را سرپا نگه داشته‌اند هم از مدار تولید خارج می‌شوند و با تعطیلی آنها همین چند شغل موجود هم از دست می‌رود.

مسئولان اقتصادی استان بارها اعلام کرده‌اند که با توجه به هزینه‌های گزاف ایجاد شغل جدید حفظ اشتغال موجود برای آنها در اولویت است، ولی تیم مدیریت اقتصادی استان بهتر است به جای اینکه هزینه بیت المال را صرف سرمایه گذاران چینی کنند در حالی که مشابه آن در استان وجود دارد به کارخانه‌های تولیدی در استان توجه کنند که هم زمینه صادرات افزایش پیدا کند و هم اینکه اشتغالزایی در استان با توجه به اینکه بیکاری به حد بحران رسیده است بیشتر شود.
مرصادنیوز منتقد اصلی سرمایه‌گذاری چینی ها در صنعت ورشکسته کاشی بود که از ابتدا با تهیه گزارشات و مطالب مکررا نسبت به تعطیلی کارخانه های کاشی استان با این سرمایه‌گذاری هشدار داده بود.
کد مطلب: 17351
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *