چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۰

تولید کیسه‌های نانویی زیست تخریب پذیر در کشور

مدیر گروه یک شرکت نانویی گفت: شرکت ما توانست نسل جدیدی از کیسه‌های زیست تخریب پذیر سیمان و گچ را تولید کند.
تولید کیسه‌های نانویی زیست تخریب پذیر در کشور
به گزارش توليد ايرانی؛ بهزاد غفار زاده، مدیر گروه یک شرکت نانویی در گفت‌وگو با خبرنگار گفت: ما نسل جدیدی از کیسه‌های زیست تخریب پذیر سیمان و گچ تولید می‌کنیم که برای اولین بار در دنیا با تکنولوژی نانو تولید شده  است.
او افزود: پلاستیک که یک روز آرزوی بشر بود به یک معضل جهانی تبدیل شده و باعث نابودی آب و خاک در دنیا می‌شود به همین دلیل برای اینکه با این معضل مقابله کنیم تصمیم گرفتیم تکنولوژی جدیدی را جایگزین آن کنیم.
غفار زاده گفت: تیم تحقیقاتی ما ۷ سال است که به طور مستمر بر روی کیسه‌های زیست تخریب پذیر برای استفاده در صنعت گچ و سیمان کار کرده تا بتواند از آلاینده‌های مضر که در محیط زیست غیر قابل بازیافت هستند، جلوگیری کند.
مدیرگروه این شرکت نانویی تصریح کرد: در کشور ما به میزان  ۴۵۰ هزار تن کیسه برای بسته‌بندی‌ محصولاتی مانند سیمان، گچ و ...  تولید می‌شود و همه آن‌ها آلاینده‌هایی هستند که عمر بازیافت آنها ۴۰۰ سال است. اما فناوری نانویی ما کاملا بومی است و توانسته ایم عمر بازیافت این محصول را در محیط زیست به زیر ۵ سال برسانیم.

او بیان کرد: خوشبختانه ما توانستیم تمامی مجوز‌ها را در این زمینه اخذ کنیم و اکنون به تولید انبوه رسیده ایم. این شرکت علاوه بر تامین نیاز بازار داخل کشور، صادرات این محصولات را نیز انجام می‌دهد.

غفارزاده افزود: این طرح می‌تواند یک الگوی موفق برای پیوند ارتباط بین صنعت و دانشگاه باشد چرا که این طرح در تحول صنایع و پیشرفت فناوری‌ها موثر است.

او گفت: ما توانستیم با تولید این محصول علاوه بر اینکه در کشور جزو تولیدکننده‌های برتر محسوب می‌شویم،  برای ۳۰۰ نفر در کشور اشتغال ایجاد کنیم.

مدیر گروه این شرکت نانویی گفت: دانشجویان و جوانان ما باید بتوانند ایده‌ها و نوآوری‌های به روزشان را در اختیار شرکت‌ها و کارخانه‌ها قرار دهند تا بتوانیم با کمک هم، رشد چند برابری در صنعت کشور داشته باشیم.

او تاکید کرد:  تحریم‌ برای ما هم معضل است و هم یک فرصت. تحریم‌ها باعث شد تا با تکیه بر توان داخلی به جای اینکه نانو ذرات را از خارج وارد و  آن را بومی سازی کنیم.

غفار زاده بیان کرد: در حال حاضر برای تولید این تکنولوژی نیاز به هیچ مواد اولیه خارجی نداریم.
کد مطلب: 17323
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *