سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
۰
جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۰

تولید واکسن ایرانی HPV در مراحل انتهایی کارآزمایی بالینی قرار دارد

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: تولید واکسن HPV در مراحل انتهایی کارآزمایی بالینی (کلینیکال تریال) قرار دارد که این کار بزودی به پایان می‌رسد و به طور حتم اوایل سال آینده این محصول ایرانی وارد بازار می‌شود.
تولید واکسن ایرانی HPV در مراحل انتهایی کارآزمایی بالینی قرار دارد
به گزارش توليد ايرانی؛ دکتر حسین وطن پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار بود این محصول تا پایان سال جاری، وارد بازار داخلی شود که تحریم مشکلاتی در روند کار تولید آن به وجود آورد و محققان در تلاش هستند واکسن ایرانی HPV (ویروسی  که معمولا موجب سرطان دهانه رحم می شود) تا اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد.
وی با اشاره به اینکه بخشی از مواد اولیه این محصول باید از خارج تامین شود، گفت: با توجه به تحریم‌ها علیه کشور ما، تهیه این مواد قدری سخت شده و این کار سبب کندی در روند این کار شده است.

روند خرید از شرکت‌های دانش بنیان صعودی است
وطن پور، تحریم را فرصتی مناسب برای عرضه بیشتر محصولات دانش بنیان اعلام کرد و گفت: در شرایط موجود روند خرید محصولات از شرکت‌های دانش بنیان صعودی است.
مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت گفت: در این شرایط، دسترسی به محصولات خارجی سخت شده و به همین خاطر فرصت خوبی برای تولید و عرضه محصولات از سوی شرکت‌های دانش بنیان فراهم شده است.
وی ادامه داد: هیات امنای صرفه جویی ارزی وزارت بهداشت، همکاری خوبی با شرکت‌های دانش بنیان برای خرید محصولات آن‌ها داشته است و تا پایان سال ۹۸ رکورد خوبی در مورد خرید از شرکت دانش بنیان زده می‌شود.
وطن پور به تسهیلات اعطایی به شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی، سرمایه در گردش خوبی در اختیار این شرکت‌ها قرار می‌گیرد که بتوانند به استمرار تولیدشان بپردازند. همچنین جهت اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو و اداره کل تجهیزات، تسهیلات خوبی به آن‌ها داده می‌شود.
کد مطلب: 17188
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *