شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۷

تولید محرک رشد گیاهی طیور

محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق شدند که محرکهای رشد گیاهی طیور را تولید کنند.
تولید  محرک رشد گیاهی طیور
به گزارش توليد ايرانی؛ محمد فلاح رئیس هیئت مدیره شرکت دانش بنیان یک شرکت دانش بنیان گفت: با توجه به گرایش بیش از پیش جامعه برای مصرف محصولات و فرآورده‌های سبز و طبیعی، رغبت پرورش دهندگان دام و طیور و آبزیان به استفاده از داروهای گیاهی بسیار بیشتر از گذشته شده است.

به گفته رئیس هیئت مدیره این شرکت فعال در حوزه داروهای گیاهی بسیار سخت بود که یک دامدار یا مرغدار را راضی کرد که از داروهای گیاهی استفاده کند، اما در حال حاضر با توجه به پیشرفت‌های علمی شرکت‌های دانش بنیان ایرانی و اثبات کار آمدی داروهای گیاهی در عمل و آگاهی بیشتر جامعه، این رویه تغییر کرده است.
وی در ادامه افزود: این شرکت در مشورت و همکاری با اساتید دانشگاه تهران موفق شد تا داروی محرک گیاهی رشد طیور را به صورت کامل در واحد تحقیق و توسعه شرکت تولید کند. این دارو از برخی مواد استحصال شده از گیاهانی مانند سیر، آویشن، زنجبیل و دارچین تهیه شده است و  همانگونه که از نام آن پیدا است به عنوان محرک رشد در طیور عمل می‌کند.
مدیر عامل این شرکت در ادامه با اشاره به تلاش‌های علمی در این عرصه افزود: معمولاً در همکاری با دانشگاه تهران، یک دانشجوی مقطع دکتری به این مجموعه معرفی می‌شود و ایشان در قالب تز دکتری داروهای مختلف گیاهی را در دانشگاه مورد آزمایش قرار می‌دهد.

وی با اشاره به روند نسبتاً طولانی اخذ تاییدیه داروهای گیاهی گفت: معمولاً اخذ تاییدیه از مراجع ذیصلاح در حوزه داروهای گیاهی مورد استفاده در حوزه دام و طیور، ممکن است بین ۲ تا ۵ سال طول بکشد.
به گفته فلاح اسپری ضد زخم با ترکیبات آفتوفین از جمله دیگر محصولات این شرکت است که با استفاده از گل همیشه بهار تولید شده است و می تواند روند بهبود انواع زخم‌ها را در دام، تسریع بخشد.

این فعال فناور در ادامه بیان کرد: خوشبختانه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور اقدامات مثبتی در زمینه توسعه این زیست بوم خاص انجام داده است. اما برای ترویج هر چه بیشتر  جایگزینی داورهای گیاهی با موارد مشابه شیمیایی نیاز به یک تلاش و هماهنگی فرابخشی است که به حمایت سایر دستگاههای دولتی نیاز دارد.
وی ادامه داد: حمایت از تولید داخل و تخصیص ارز به تولید کنندگان داروهای گیاهی به جای اختصاص ارز به وارد کنندگان، از جمله دیگر دغدغه‌های این مدیر شرکت دانش بنیان بود.
 
کد مطلب: 17138
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *