امضای دو تفاهم‌نامه و صرفه‌جویی ارزی ۵۰۰ میلیونی برای کشور

23 دی 1398 ساعت 16:38

با توجه به سیاست‌های وزارت نفت مبنی بر حداکثر استفاده از ظرفیت‌های موجود داخل کشور و رفع نیاز صنعت نفت و گاز و قطع وابستگی به واردات ورق‌های API و با توجه به تحریم‌های ظالمانه و همچنین تکمیل زنجیره تولید و پتانسیل بالای فولاد اکسین خوزستان در تولید و تامین لوله و ساخت ورق ضد سایش تحت نام تجاری اکسینار، دو قرارداد داخلی با این شرکت بسته شد.


تولید ایرانی:  با توجه به نقش حیاتی خطوط لوله در انتقال انرژی و نیز عمر بالای خطوط، لازم است به نوسازی و ایجاد ظرفیت‌های جدید در این صنعت توجه جدی داشت. به همین دلیل مسوولان بارها تاکید داشته‌اند لازم است نوسازی خطوط لوله و تجهیزات با انجام عملیات‌هایی نظیر پیگرانی، آزمایش خطوط، تعمیر و … نیز در دست اجرا قرار گیرد.
وزارت نفت از طریق شرکت تابعه ذیربط مکلف است نسبت به نوسازی و توسعه شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام و میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی و تأمین منابع مالی سهم دولت در توسعه پالایشگاه‌ها و زیرساخت‌های تأمین، ذخیره‌سازی و توزیع فرآورده اقدام کند. حوادث خطوط لوله بیش‌ترین پتانسیل آلودگی را در آب و خاک داشته و بیش‌ترین مخاطرات محیط زیستی و ضرر را در کشور می‌توانند به وجود آورند.
در چند سال گذشته در بخش خطوط لوله مشکلات و حوادث بسیاری اتفاق افتاده اما وزارت نفت اعلام کرده که با برنامه‌ریزی برای ایمنی خطوط لوله مانند، کنترل خوردگی، تعویض و بازسازی و عملیات تعمیر و نگهداری توانسته این مشکلات را حل کند.
در همین راستا امروز در یک تفاهم نامه سه جانبه که مابین شرکت فولا مبارکه اصفهان، شرکت فولاد اکسین خوزستان  و شرکت لوله سازی اهواز منعقد و مقرر شد ۳۵۰ هزار تن ورق X۷۰ که ۳۱۵ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی برای کشور به همراه دارد، به مدت یک سال از جانب شرکت فولاد اکسین خوزستان تامین شود.
همچنین تفاهم نامه دوجانبه دیگری بین خانه معدن ب و شرکت فولاد اکسین خوزستان ب برای ساخت ۲۵ هزارتن ورق ضد سایش جهت استفاده در شرکت‌های معدنی زیر مجموعه ایمیدرو به ارزش ۴۵ میلیون یورو امضا شد که مجموع این تفاهم نامه صرفه‌جویی ارزی ۵۰۰ میلیونی برای کشور خواهد بود.
این دو تفاهم نامه، نقش مهمی را در خودکفایی صنعت نفت و گاز کشور در بخش خطوط لوله خواهد داشت.
 
 


کد مطلب: 17132

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/17132/امضای-دو-تفاهم-نامه-صرفه-جویی-ارزی-۵۰۰-میلیونی-کشور

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com