تولیدات واگن پارس از مرز 400 دستگاه گذشت

22 دی 1398 ساعت 9:25

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک گفت: این شرکت در سال ۹۸ تاکنون ۴۱۱ دستگاه انواع واگن باری و مسافری تولید کرده است.


تولید ایرانی: محمدرضا مختاری اظهار کرد: تولید این تعداد واگن در این واحد تولیدی در ۱۰ سال گذشته بی سابقه بوده است چرا که میانگین تولید سالانه واگن پارس در ۱۰ سال اخیر کمتر از ۳۰۰ دستگاه در سال بوده است.
وی با بیان اینکه مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته تولید ۵۰۰ دستگاه واگن باری امسال در این واحد ریلی هدفگذاری شده افزود: با توجه به تدارک مواد و قطعات مورد نیاز تا پایان سال جاری تولیدات این شرکت از مرز ۵۰۰ دستگاه نیز عبور خواهد کرد.
مختاری گفت: اخیرا قراردادهای جدیدی شامل تولید ۷۰ دستگاه واگن باری ۶ محوره با شرکت توکاریل، تولید ۲۰ دستگاه واگن مسافری چهارتخته شرکت حمل و نقل ریلی رجا، ۱۰۰ دستگاه واگن باری حمل غلات با شرکت آذرکیا و ۲۵۰ دستگاه واگن باری دو محوره با شرکت پتروشیمی باختر در حال انعقاد است که در صورت نهایی شدن قراردادهای مذکور تولید شرکت واگن پارس برای سال آینده بر اساس حداقل ۶۰۰ دستگاه واگن برنامه‌ریزی می‌شود.
وی تاکید کرد: تولید این تعداد واگن شاید نسبت به سنوات گذشته چشمگیر و قابل توجه باشد ولی مورد رضایت نخواهد بود چراکه با توجه به ظرفیت کارخانه واگن پارس تولید ۶۰۰ دستگاه واگن در سال ۵۰ درصد ظرفیت اسمی این واحد تولیدی است.
وی ضمن قدردانی از رجا به جهت حمایت های صورت گرفته اظهار کرد: در صورتی که این حمایت‌ها توسط وزارت راه و راه‌آهن جمهوری اسلامی با ارائه تسهیلات به مشتریان شرکت ادامه یابد این امکان وجود دارد که تولیدات این شرکت در سال آینده از ۷۰۰ دستگاه نیز عبور کند.
وی خاطرنشان کرد: باید از وزارت صنعت که به صورت جدی از صدور هرگونه ثبت سفارش جدید برای واردات واگن های نو و دست دوم جلوگیری کرد تقدیر کرد و انتظار می‌رود مجاری ورود انواع محصولات ریلی به صورت کامل(CBU) یا کارکرده به بهانه های مختلف همچنان به کشور مسدود شود.
مختاری اظهار کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور و تحریم های ظالمانه، این شرکت ریلی به حمایت های هدفمند و موثر برای ادامه حیات نیاز جدی دارد.
 


کد مطلب: 17111

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/17111/تولیدات-واگن-پارس-مرز-400-دستگاه-گذشت

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com