شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
۰
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۴

معرفی ۲۰ کشور برتر در تولید علوم نانو در سال ۲۰۱۹

بر اساس آمارهای سال ۲۰۱۹ بیش از ۴۰ درصد از مقالات نانوی جهان ار سوی محققان چینی منتشر شده است و امریکا، هند و ایران به ترتیب در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.
معرفی ۲۰ کشور برتر در تولید علوم نانو در سال ۲۰۱۹
به گزارش توليد ايرانی؛  بنا بر گزارش استت نانو از حدود ۱۷۸ هزار مقاله نانو که در سال ۲۰۱۹ در مجلات JCR) Journal Citation Reports) نمایه شده، در حدود ۷۴ هزار مقاله سهم محققان چینی است. نیروی انسانی فراوان، وجود مراکز متعدد دانشگاهی و تحقیقاتی و البته توجه ویژه به فناروی نانو سبب شده که چین در دهه گذشته در رتبه اول این شاخص قرار بگیرد.
این تعداد مقاله بیش از ۱۶ درصد از کل مقالات چین در این سال را تشکیل می‌دهد. بعد از چین، آمریکا با حدود ۲۴ هزار مقاله در رده دوم قرار دارد و کشورهای "هند"، "ایران" و "کره‌جنوبی" در جایگاه‌های بعدی این رده‌بندی قرار گرفته‌اند.
۲۰ کشور برتر در تولید علوم نانو در سال ۲۰۱۹
رتبه کشور تعداد مقالات در سال ۲۰۱۹ سهم مقالات نانو از کل مقالات (درصد)
۱ چین ۷۴ هزار و ۳۸۷ ۱۶.۱۷
۲ آمریکا ۲۳ هزار و ۹۹۹ ۵.۴۷
۳ هند ۱۵ هزار و ۸۳ ۱۵.۴۵
۴ ایران ۱۰ هزار و ۴۹۴ ۲۱.۲۲
۵ کره‌جنوبی ۹ هزار و ۴۳۱ ۱۴.۳۱
۶ آلمان ۸ هزار و ۴۴۶ ۷.۱۲
۷ ژاپن ۷ هزار و ۴۲۹ ۸.۵۸
۸ انگلستان ۵ هزار و ۶۸۲ ۴.۶۶
۹ فرانسه ۵ هزار و ۴۶۵ ۷.۱۷
۱۰ روسیه ۵ هزار و ۳۹۲ ۱۰.۵۲
۱۱ استرالیا ۴ هزار و۶۳۲ ۶.۱۷
۱۲ اسپانیا ۴ هزار و ۵۵۴ ۶.۴۵
۱۳ ایتالیا ۴ هزار و ۲۵۳ ۵.۶۸
۱۴ کانادا ۳ هزار و ۷۵۶ ۴.۸۵
۱۵ عربستان‌سعودی ۳ هزار و ۵۱۹  ۱۶.۹۲
۱۶ برزیل ۳ هزار و ۳۴۵ ۵.۴۹
۱۷ ترکیه ۲ هزار و ۹۵۹ ۷.۳۶
۱۸ تایوان ۲ هزار و ۹۴۳ ۷.۳۶
۱۹ مصر ۲ هزار و ۷۲۶ ۱۴.۹
۲۰ لهستان ۲ هزار و ۶۶۱ ۸.۱۱
ایران در سال ۲۰۱۴ تعداد پنج هزار و ۵۱۴ مقاله، در سال ۲۰۱۵ تعداد ۷ هزار و یک مقاله، در ۲۰۱۶ تعداد ۸ هزار و ۵۶۱ و در سال ۲۰۱۷ تعداد ۹ هزار و ۴۸۹ مقاله منتشر کرده است.
بر اساس این رتبه‌بندی کشور پاکستان در سال ۲۰۱۹ موفق به انتشار ۲ هزار و ۵۹۶ مقاله شده که در رتبه بیست و یکم این رتبه‌بندی قرار گرفته است. کشورهای سنگاپور با ۲ هزار و ۲۶۸ مقاله، مالزی با ۲ هزار و ۲۸۸ مقاله، سوئیس با هزار و ۸۸۲ مقاله، هلند با هزار و ۷۳۲ مقاله در رده‌های بیست و دوم تا بیست و ششم قرار گرفته‌اند.
در این آمارها علاوه بر تعداد مقالات نانو، سهم مقالات نانو از کل مقالات آن کشور هم به عنوان معیاری از میزان توجه و اولویت به انتشار علوم نانو در این جدول ذکر شده که "ایران"، "عربستان" و "هند" به ترتیب بیشترین مقدار را در این شاخص دارند.
کد مطلب: 17090
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *