سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
۰
جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۹

وزیر راه از افزایش مبادلات تجاری بندر آستارا گیلان با بنادر جمهوری آذربایجان خبر داد

وزیر راه و شهرسازی گفت: مبادلات تجاری بندر آستارا با بنادر جمهوری آذربایجان در حال افزایش است.
وزیر راه از افزایش مبادلات تجاری بندر آستارا گیلان با بنادر جمهوری آذربایجان خبر داد
توليد ايرانی:محمد اسلامی صبح امروز در جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا اظهار داشت: تمام بنادر شمالی در توسعه حوزه تجاری نقش‌های مهمی را بر عهده‌دارند که در استان گیلان نیز بنادر کاسپین و انزلی و آستارا دارای ظرفیت‌های بالایی هستند.
وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه بنادر شمالی کشور از ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه اقتصادی برخوردار می‌باشند افزود: توسعه و گسترش حمل‌ونقل ترکیبی و مسافر در دریای خزر از اهداف مهم وزارت راه و شهرسازی است که این راستا در همایش اقتصادی دریای خزر در ترکمنستان توافقاتی امضاء شد.
اسلامی با تأکید بر اینکه در این همایش بین‌المللی توافقات مسافرت‌های دریایی بین بنادر حاشیه دریای خزر پایه‌گذاری گردید تصریح کرد: قطعاً با توسعه زیرساخت‌ها در بنادر تبادلات تجاری سرعت خواهد گرفت که بنادر نوشهر و انزلی و آستارا نقش مهمی را بر عهده‌دارند.
وزیر راه و شهرسازی بر لزوم تجهیز و تقویت بنادرشمالی کشور تأکید کرد و گفت: بایستی بنادر شمالی کشور زیرساخت‌های خود را تقویت کنند تا کشتی‌های تجاری بتوانند با ظرفیت‌های بالا وارد بنادر شوند.
اسلامی با اشاره به روابط خوب ایران با جمهوری آذربایجان در حوزه مبادلات تجاری نیز خاطرنشان کرد: ترانزیت و مبادلات تجاری زیادی با کشور جمهوری آذربایجان و ایران صورت گرفته که همین امر در بندر آستارا کاملاً مشهود است.
وی بابیان اینکه وضعیت امکانات و تجهیزات بندر آستارا قابل‌مقایسه با سه سال گذشته نیست افزود: هم‌اکنون سرمایه‌گذاری‌های خوبی در بندر آستارا در حال انجام است و این تغییرات می‌تواند پیام خوبی برای توسعه مبادلات تجاری باشد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به خط آهن رشت به آستارا نیز گفت: پروژه خط آهن رشت به آستارا شروع‌شده است و امروز از این پروژه مهم بازدید خواهیم کرد که امیدواریم مردم نیز در راستای ادامه روند این پروژه با ما همکاری کنند.
 
کد مطلب: 16915
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *