يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
۰
جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۰

هدف‌گذاری دولت برای افزایش ظرفیت حمل بار خط ریلی قزوین - رشت تا ۵۰ میلیون تن

وزیر راه و شهرسازی گفت: هر ساله ۱۰ میلیون تن بار از طریق خط ریلی قزوین - رشت جابه‌جا می‌شود که ظرفیت رسیدن به ۵۰ میلیون تن را نیز دارد.
هدف‌گذاری دولت برای افزایش ظرفیت حمل بار خط ریلی قزوین - رشت تا ۵۰ میلیون تن
توليد ايرانی:محمد اسلامی امروز در جریان سفر به استان گیلان در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی راه‌آهن رشت - انزلی - بندر کاسپین با اشاره به برطرف شدن موانع موجود در این پروژه اظهار داشت: سعی دولت بر این است که پروژه مذکور تا سال آینده به بهره‌برداری برسد و این خط ریلی موجب ایجاد سیستم حمل و نقل ترکیبی می‌شود.
محمد اسلامی اهمیت تکمیل پروژه خط ریلی رشت آستارا در تکمیل کریدور شمال به جنوب و ترانزیت کالا به کشورهای همسایه نظیر هندوستان و افغانستان و کشورهای آسیای میانه بیان کرد: هر ساله 10 میلیون تن بار از طریق خط ریلی قزوین - رشت جابه‌بجا می‌شود که ظرفیت رسیدن به 50 میلیون تن را نیز دارد.
وی همچنین در جریان بازدید از طرح‌های راهسازی صومعه‌سرا از بهره‌برداری 13 کیلومتر از طرح 4 بانده کردن جاده فومن - صومعه سرا - پونل خبر داد و عنوان کرد: این محور 50 کیلومتر است که فاز نخست آن از فومن به بهمبر صومعه‌سرا با 130 میلیارد تومان اعتبار و 60 درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است.
اسلامی از اختصاص 10 میلیارد تومان برای مطالعه و نقشه‌برداری از جاده پیربازار-ضیابر خبر داد و تصریح کرد: امسال 7 هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های مربوط به راه‌های کشور اختصاص یافت که 700 میلیارد تومان از این مقدار سهم گیلان بود.
 
کد مطلب: 16914
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *