جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۳

پتروشیمی‌ها ۲۰ درصد ارز واردات را تامین کردند

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه پتروشیمی‌ها به‌خوبی به تعهدات خود عمل کرده‌اند، گفت: صنایع پتروشیمی ۲۰ درصد ارز مورد نیاز واردات را تامین کردند.
پتروشیمی‌ها ۲۰ درصد ارز واردات را تامین کردند
توليد ايرانی:عبدالناصر همتی،در دیدار رئیس‌جمهوری با فعالان صنعت پتروشیمی که هم‌زمان با گرامیداشت این صنعت در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، با بیان اینکه برای واردات کالاهای مورد نیاز کشور ۲۹ میلیارد دلار نیاز ارزی بود که رقمی قابل توجه است و توانستیم باوجود فشار بی‌سابقه دشمنان آن را تأمین کنیم، گفت: پتروشیمی‌ها ۲۰ درصد این رقم را تأمین کردند و در سامانه نیما نیز حدود ۵۳ درصد سهم پتروشیمی‌ها بود.
وی با بیان اینکه پتروشیمی‌های کشور در سامانه نیما پیشتاز هستند، افزود: خوشبختانه مدیران پتروشیمی‌ها در شرایط سخت فشار و تحریم در تأمین ارز سامانه نیما کمک‌های بسیار شایانی داشتند و با این روند در آینده می‌توانند در گردش تجارت کشور تأثیرگذار باشند.
رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه پتروشیمی‌ها به‌خوبی به تعهدهای خود عمل کرده‌اند، به‌گونه‌ای که ۹۲ درصد تعهد صادراتی خود را تا پایان مردادماه تأمین کرده‌اند و این رقم از نظر بانک مرکزی رقمی قابل قبول است، گفت: صنایع پتروشیمی، پیشتازان تأمین ارز مورد نیاز کشور در این شرایط هستند.
 
کد مطلب: 16817
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *