سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۴۰

خبر خوش معاون وزیر کشور برای تولید

معاون اقتصادی وزیر کشور از ابلاغ جدید رییس‌جمهور مبنی بر بازگرداندن واحدهای تولیدی تملک شده توسط شبکه بانکی به چرخه تولید خبر داد.
خبر خوش معاون وزیر کشور برای تولید
به گزارش توليد ايرانی؛ طبق گفته این مقام مسئول تا پایان سال ۹۶ بیش از دو هزار واحد تولیدی در سراسر کشور توسط بانک‌ها تملک شده‌اند که اکثر این واحدها پس از تملک به تولید خود پایان دادند که با دستور رییس‌جمهور به بانک مرکزی و شبکه بانکی مبنی بر حل مشکل این واحدها، هم‌اکنون این آمار به ۸۰۰ واحد رسیده، ضمن اینکه رییس‌جمهور تاکید کرده است که مابقی واحدها هم به چرخه تولید برگردند.

معاون وزیر کشور اهداف سفرش به استان کهگیلویه و بویراحمد را بررسی روند اجرا و میزان پیشرفت مصوبات سفر سال گذشته خود به این استان عنوان کرد. او در بخش دیگری از سخنان خود، بررسی روند اجرای سند توسعه دوساله باقی‌مانده از عمر دولت دوازدهم را از دیگر اهداف سفر به این استان عنوان کرد و افزود: در جلسه‌ای که مدتی پیش هیات دولت با رهبر معظم انقلاب داشتند، مقام معظم رهبری خواستار اولویت‌بندی برنامه‌های دولت در دو سال باقی‌ مانده شدند. به گفته او یکی از برنامه‌ها جهت اجرای سند توسعه، اعلام سه طرح مهم و اولویت‌دار از نظر مردم به وزیر کشور است.
دین‌پرست در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بررسی این موضوع که در این سفر واحدهای تولیدی استان بررسی شده گفت: «پس از بررسی واحدهای تولیدی، در نشستی مشترک میان کارگروه اقتصاد مقاومتی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای واحدهای مشکل‌دار تصمیماتی نیز اتخاذ خواهد شد».
او یکی از هفت ماموریت ویژه فرمانداری این استان در راستای رونق تولید را حفظ میزان تولید و اشتغال واحد‌های تولیدی برشمرد.
دین‌پرست ماموریت دیگر فرمانداری را افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی عنوان کرد. به گفته او فرمانداران موظف به پیگیری وضعیت تمام واحدهای تولیدی است که در طول ۶ سال گذشته در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تعطیل شده بودند. معاون وزیر کشور معتقد است با این کار می‌توان واحدهایی که قابلیت فعالیت مجدد دارند به چرخه تولید بازگرداند.
دین‌پرست در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به اهمیت واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: طبق آخرین آمار ۸۰ هزار واحد نیمه‌تمام در کشور داریم که برای راه‌اندازی نیازمند ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار هستند و برنامه‌ریزی‌ها برای تسهیل در واگذاری این واحد‌های نیمه‌تمام یا آماده راه‌اندازی به بخش خصوصی انجام شده است.
دین‌پرست در ارتباط با روند طولانی اخذ مجوزها در استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: سامانه‌های مشخصی را تعریف کرده‌ایم که بر روند صدور مجوزها نظارت کرده و فرآیند صدور مجوزها در هر استان را با سایر استان‌ها مقایسه می‌کند که به ‌زودی نتیجه این بررسی‌ها اعلام می‌شود.
کد مطلب: 16661
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *