جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۳

حباب برنج ایرانی ترکید+عکس

درحالیکه معاون وزیر کشاورزی اعلام کرده که برنج ایرانی در عمده‌فروشی‌ها تا ۱۸ درصد ارزان شده است، رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی می‌گوید برنج ایرانی ارزان نشده بلکه حباب قیمتی آن از بین رفته است. از سوی دیگر برنج هندی ۲۵ درصد گران شده است.
حباب برنج ایرانی ترکید+عکس
توليد ايرانی: درحالیکه روز گذشته مهرفرد - معاون وزیر کشاورزی - اعلام کرد که این وزارتخانه در پی کاهش قیمت و جلوگیری از ضرر تولیدکنندگان، برنج را خریداری و ذخیره‌سازی می‌کند. محمد آقاطاهر - رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی - در این زمینه معتقد است که قیمت برنج در عمده‌فروشی‌ها کاهش نیافته و چنین مساله‌ای قابل تایید نیست. البته در سال گذشته حباب قیمتی به وجود آمد و با افزایش و کاهش قیمت این محصول مواجه شدیم که احتمالا منظور این مقام مسئول، کاهش قیمت نسبت به این بازه زمانی بود.

وی افزود: اینگونه مقایسه قیمت برنج درست نیست، چراکه بازار برنج در آن بازه زمانی خاص یعنی همین ایام در سال گذشته متلاطم شده بود و مجددا پس از گذشت مدتی نه چندان طولانی به حالت سابق برگشت و قیمت این محصول استراتژیک در سال گذشته با امروز تفاوت چندانی نداشته است.

قیمت‌ برنج‌های ایرانی  و خاجی در عمده فروشی

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان این‌که قیمت برنج هندی ۲۵ درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است، اظهار کرد: هم‌اکنون هر کیلوگرم برنج هندی در عمده‌فروشی‌ها ۶۲۰۰ تا ۶۵۰۰ تومان فروخته می‌شود و هر کیلوگرم برنج ایرانی به صورت عمده‌فروشی ۸۰۰۰ تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت دارد. البته قیمت برنج‌های خاص که ویژگی‌های خاصی هم دارند و میزان تولید و عرضه آنها بسیار کم است، متفاوت و کمی بالاتر از دیگر انواع برنج ایرانی است.

آقاطاهر تاکید کرد: هم‌اکنون هیچ مشکلی در عرضه برنج وجود ندارد و مشکلی برای تامین بازار طی ماه‌های پیش‌رو و حتی سال آینده نیز نداریم.
کد مطلب: 1658
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *