دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
۰
دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۵۲

پهلوگیری بزرگترین کشتی مواد اولیه در تاریخ بندر چابهار

معاون بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بزرگترین کشتی حامل محموله وارداتی در تاریخ بندر چابهار که حاوی مواد اولیه شرکت ذوب‌آهن اصفهان است در اسکله طرح توسعه بندر شهید بهشتی پهلو گرفت.
پهلوگیری بزرگترین کشتی مواد اولیه در تاریخ بندر چابهار
به گزارش توليد ايرانی؛  حسین شهدادی اظهار داشت: بزرگترین کشتی حامل محموله وارداتی در تاریخ بندر چابهار که حاوی مواد اولیه شرکت ذوب‌آهن اصفهان است در اسکله طرح توسعه بندر شهید بهشتی پهلو گرفت.

معاون بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ظرفیت این کشتی را 74 هزار تن اعلام کرد و گفت: کشتی حامل دومین محموله مواد اولیه مورد استفاده شرکت ذوب‌آهن اصفهان با آبخور 15 متر وارد بندر چابهار شد و بلافاصله بعد از ورود به لنگرگاه بندر شهید بهشتی در اسکله طرح توسعه این بندر پهلوگیری کرد و عملیات تخلیه آن آغاز شد.

به‌گفته وی، با توجه به تجهیزات پیشرفته و امکانات موجود در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور، پیش‌بینی می‌شود روزانه بالغ بر 10 هزار تن از این محموله تخلیه شود.
معاون بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: با ورود این کشتی حدود 3 هزار و 500 تردد جاده‌ای از مسیر بندر چابهار به مقاصد مصرف در اصفهان ایجاد خواهد شد.

شهدادی اظهار کرد: با توجه به انتخاب این بندر استراتژیک توسط شرکت ذوب‌آهن اصفهان برای انتقال محموله‌های وارداتی و صادراتی، ضروری است جهت تأمین کامیون، کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل زمینی، تأمین بار برگشت صادراتی و اعطای مشوق‌هایی برای رانندگان این ناوگان برنامه‌ریزی لازم انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: اولین محموله مواد اولیه مورد استفاده شرکت ذوب‌آهن اصفهان شهریورماه امسال از طریق بندر چابهار وارد کشور شد.
کد مطلب: 16572
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *