جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
۰
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۲

امکان صادرات پروبیوتیک در کشور فراهم شده است

استاد بیوتکنولوژی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اینکه در تولید پروبیوتیک خودکفا شده‌ایم، گفت: امکان صادرات این محصولات در کشور فراهم شده است.
امکان صادرات پروبیوتیک در کشور فراهم شده است
 
به گزارش توليد ايرانی: میکروارگانیسم‌های پروبیوتیک به محصولاتی مانند لبنیات یا سایر محصولات غذایی اضافه می‌شود و حتی به عنوان داروهای مکمل، برای حفظ سلامتی انسان‌ها استفاده می‌شوند.

سیدعباس شجاع الساداتی افزود: در این حوزه توفیق‌های خوبی در کشور رخ داده و امروزه به جایی رسیده‌ایم که ظرفیت مازاد به نیاز داخل کشور داریم و می‌توانیم آن‌ها را صادر کنیم.
وی بر لزوم حفظ کیفیت تولید داخل این محصولات تاکید کرد و گفت: این محصولات از کیفیت مناسب برخوردار بوده و قابل رقابت با نمونه خارجی می‌باشد و باید با ایجاد برندهایی، زمینه حضور قوی آن‌ها را در بازارهای جهانی فراهم کنیم.

ایران باید سهم ۳ درصدی بازار جهانی بیوتکنولوژی را کسب کند
وی اظهار داشت: در سند ملی بیوتکنولوژی پیش بینی شده که ما باید سهم ۳ درصدی بازار جهانی بیوتکنولوژی را کسب کنیم. این موضوع به این معنی است که ما تا سال ۱۴۰۴، باید بازاری حدود ۲۵ میلیارد دلار در این زمینه داشته باشیم.
شجاع‌السادات ادامه داد: ما تا سال ۲۰۱۶ حدود نیم درصد سهم بازار جهانی را به دست آوردیم و امسال هم این رقم افزایش یافته اما تا کسب سهم ۳ درصد بازار جهانی راه طولانی در پیش داریم.
وی گردش مالی بازارجهانی حوزه بیوتکنولوژی تا سال ۲۰۲۵ میلادی را بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: سهم ۳ درصدی ما حدود ۲۵ میلیارد دلار می‌باشد که برای کسب آن باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.
استاد دانشگاه تربیت مدرس افزود: هرچند تلاش های زیادی برای رسیدن به این هدف صورت گرفته اما الان عددی که داریم با درصد تعیین شده، فاصله دارد. این هدف انگیزه‌هایی را در فعالان و دست اندرکاران این حوزه ایجاد کرد تا تلاش‌های بیشتری برای به دست آوردن آن انجام دهند.
 
وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی‌هایی در ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه‌های بیوتکنولوژی صنعتی، پزشکی، کشاورزی انجام شده است، اظهار داشت: سهم بیوتکنولوژی صنعتی تا سال ۱۴۰۴ در بازار جهانی حدود ۹ میلیارد دلار خواهد بود.
شجاع‌السادات با بیان اینکه یکی از اقلام مهم برای رسیدن به این هدف تولید اتانول زیستی است، گفت: اتانول زیستی به عنوان مکمل و بهبوددهنده به بنزین اضافه می‌شود، این کار در راستای محیط زیست سالم می‌باشد.
کد مطلب: 16506
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *