پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
۰
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۲

آغاز ساخت بزرگترین کارخانه تولید خوراک دام جنوب شرق کشور در رفسنجان

عملیات احداث بزرگترین کارخانه تولید خوراک دام منطقه جنوب شرق کشور با اعتبار بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال امروز (پنجشنبه )در رفسنجان آغاز شد.
آغاز ساخت بزرگترین کارخانه تولید خوراک دام جنوب شرق کشور در رفسنجان
به گزارش توليد ايرانی؛ رئیس جهاد کشاورزی رفسنجان  در آیین آغاز عملیات ساخت این کارخانه گفت: دامپروری سالهاست که در رفسنجان به آن پرداخته می شود اما در بحث زیرساخت های خوراک دام به آن توجهی نشده بود.

حسین رضایی افزود: امسال توسط سرمایه گذار بخش خصوصی با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار  و اشتغالزایی برای ۳۰ نفر بزرگترین کارخانه تولید خوراک دام جنوب شرق کشور در شهرک صنعتی شماره یک رفسنجان احداث می شود.

رضایی گفت: این کارخانه در زمینی به مساحت ۱۱ هزار متر مربع  ایجاد می شود که امیدواریم در یک سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.

رضایی بیان کرد: ۴ هزار متر مربع از این زمین برای ساخت و  ساز سوله و ساختمان مسقف اختصاص یافته و قرار است سالانه ۲۵ هزار تن انواع خوراک دام در این کارخانه تولید شود که مازاد بر مصرف شهرستان نیز به خارج منطقه به فروش می رسد.

 وی گفت: در رفسنجان بالغ بر ۲ هزار رأس دام سبک شامل گوسفند و بز ، ۱۲ هزار رأس  دام سنگین شامل گاو و شتر و ۴ هزار رأس اسب وجود دارد ضمن اینکه از سال گذشته نیز ۲ هزار رأس دام نژاد جدید به آمار دام های شهرستان اضافه شده است.

رئیس جهاد کشاورزی رفسنجان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سال های ۹۶ و۹۷ که محصول پسته شهرستان  رفسنجان دچار چالش شد و مواردی از جمله تغییرات اقلیمی موجب کاهش تولید محصول شد؛ انگیزه هایی برای مردم این خطه به وجود آمد که در کنار حفظ کشاورزی به سمت سرمایه گذاری های دیگر بروند و تنها به تک محصولی اکتفا نکنند.
کد مطلب: 16498
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *