شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۷

دستگاه‌های اجرایی ظرفیت‌ خود را در پشتیبانی از تولید بکار گیرند

استاندار همدان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان همدان ظرفیت‌های خود را در راستای پشتیبانی از تولید و رفع موانع پیش روی واحدهای مختلف تولیدی به کار گیرند.
دستگاه‌های اجرایی ظرفیت‌ خود را در پشتیبانی از تولید بکار گیرند
به گزارش توليد ايرانی؛  سیدسعید شاهرخی شامگاه چهارشنبه در همایش بررسی راهکارهای حمایت از صنعت، رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار در استان همدان با بیان اینکه اولویت اول ما حمایت از تولید و رونق تولید است و بازاریان خط مقدم مبارزه با تحریم‌ها هستند، گفت: دولت از نظر تسهیلات هیچ محدودیتی ندارد.
وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های مختلف برای رفع موانع به سراغ اصناف بروند و مادامی که در این استان باشم ارتباط دوجانبه با اصناف و بازاریان را حفظ خواهم کرد از مردم داری و خویشتن‌داری اصناف قدردانی کرد و گفت: تحریم در تولید ما اثری نداشت.
استاندار همدان با بیان اینکه تولید کنندگان ما با شجاعت و قدرت کار کردند، ادامه داد: رونق تولید و حمایت از تولید کنندگان از مهمترین و ضروری‌ترین عرصه‌هایی است که نیاز به توجه همگانی دارد.
شاهرخی اولویت دولت تدبیر و امید در سراسر کشور و به تبع آن همدان را رونق تولید و حمایت از تولید و تولید کنندگان برشمرد و گفت: در استان همدان با همه امکانات و ظرفیت‌هایی دولتی، بانکی و نظام اقتصادی از تولید حمایت خواهیم کرد.

زمینه سازی حرکت شتابان تولید از وظایف مهم دستگاه‌های دولتی است
وی با تاکید بر اینکه برای شناسایی موانع تولید و رفع آن‌ها برنامه‌ریزی منسجم و مطالعه شده انجام شده است، اظهار داشت: زمینه سازی حرکت شتابان تولید از وظایف مهم دستگاه‌های دولتی است.
استاندار همدان با اشاره به اینکه در راستای برنامه توسعه استان همدان پیش‌بینی شده سالیانه پنج‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است، گفت: بخشی از این سرمایه را دولت آماده می‌کند و بخش دیگری از آن را بانک‌ها و بخش خصوصی تأمین خواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی، وظیفه‌ای مهم‌تر از حمایت از تولید و تولیدکنندگان در دستور کار قرار ندارد، افزود: حرکت اصناف و اتحادیه‌های مختلفی که با اطلاع از شرایط حساس کنونی کشور، با همه توان و امکانات خود، پای کار ماندند، قابل ستایش است.
شاهرخی ادامه داد: با وجود چنین نیروهای خدوم و تلاشگری، فشار حداکثری آمریکا و متحدانش در راستای تحریم‌های ظالمانه خود، نتیجه‌ای نخواهد داشت کمااینکه تدبیر، توانمندی و هنر بازاریان و صنوف مختلف، خیال خامِ فروپاشی اقتصاد کشور توسط آمریکا را باطل کرد.

محدودیتی برای اصناف وجود ندارد
استاندار همدان با بیان اینکه بدون شک اگر این تحریم‌های غیرمنطقی برای هر کشور دیگری رخ می‌داد، آن کشور از هم فرو می‌پاشید، گفت: با توجه به ظرفیت سازی ایجاد شده در استان، محدودیتی برای واحدهای مختلف اصناف وجود ندارد و همدان این آمادگی را دارد تا واحدهای درودگری و دیگر واحدهای تولیدکننده را ساماندهی کند.
وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان همدان ظرفیت‌های خود را در پشتیبانی و رفع موانع پیشرو واحدهای مختلف تولید، به کار گیرند.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان نیز با بیان اینکه کمیته پایش کسب و کار در استان همدان تشکیل و ۱۵۰ نماینده از تمامی دستگاه‌ها در آن عضو هستند، گفت: قوانین مخل کسب و کار شناسایی و در کمیته استانی مطرح می‌شود.
سیدناصر محمودی با بیان اینکه این کمیته با رصد وضعیت کسب و کار به صورت فصلی در تلاش است فرایند صدور مجوز را تسهیل کند، گفت: امروزه و در جنگ تحریم رتبه کسب و کار استان رو بهبود است
وی از شناسایی ۶۰ کارگاه تولیدی و فعالان اقتصادی خبر داد و بابیان اینکه پرسشنامه‌ای جهت اطلاع و رفع مشکلات و موانع طراحی شده است، گفت: کارشناسان مرکز خدمات سرمایه گذاری آمادگی دارند به صورت رایگان به فعالین اقتصادی، تولیدگران در حوزه کسب و کار صادرات و سرمایه گذاری مشاوره رایگان بدهند.
کد مطلب: 16449
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *