پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۰

پوشاک ایرانی جایگزین برندهای خارجی می‌شود

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برخی تولیدات داخلی شامل کفش، کیف و پوشاک جایگزین برندهای خارجی شده که اطلاع‌رسانی خواهد شد.
پوشاک ایرانی جایگزین برندهای خارجی می‌شود
به گزارش توليد ايرانی؛ افسانه محرابی سه‌شنبه شب در جمع خبرنگاران کاشان ایجاد برخی ممنوعیت‌ها از سوی دفتر صنایع نساجی و پوشاک از سال گذشته را یادآور شد و بیان کرد: در راستای حمایت از کالاهایی که می‌توان آنها را در داخل کشور تولید کرد، از اواخر خرداد ۹۷ واردات پوشاک، کیف، کفش، فرش، لوازم خواب و برخی کالاهای دیگر به کشور ممنوع شد که به تولیدکنندگان کمک فراوانی کرد.
وی به اجرایی شدن شناسه کالا در پنج گروه کالایی صنعت نساجی در بحث مبارزه با قاچاق کالا با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و افزود: همه فرآیندهای این مهم اجرا شده، به صورتی که همه کالاهای وارداتی و تولید داخل از سطح تولید تا عرضه باید شناسه‌دار باشند.
مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم همکاری تولیدکنندگان داخلی برای دریافت شناسه کالا در راستای تمایز عرضه کالای قاچاق و غیرقاچاق بیان کرد: کالاهای وارداتی به ویژه کیف، کفش و پوشاک و فرش باید دارای شناسه باشند.
به گفته وی، ۲۶۰ هزار نفر در  هفت هزار و ۹۰۰ واحد تولیدی صنعت نساجی و پوشاک کشور فعالیت می کنند که البته این آمار با توجه به اجرای طرح توسعه برخی واحدها در حال به‌روزرسانی است.

اهتمام دولت برای حمایت از تولید چادر مشکی
محرابی همچنین تولید چادر مشکی را یکی از برنامه‌های مهم در راستای رونق تولید دانست و گفت: هشت طرح ۱۰ میلیون مترمربعی با توجه به برآورد کمبود داخل و نیاز اعتبار ۱۵۰ میلیون یورویی برای تولید آن در کشور، در نظر گرفتیم که در نشست‌های دولت نیز مطرح شده است.
وی تصریح کرد: بانک مرکزی نیز پرداخت این منابع را قبول کرده و می‌توانیم در چند سال آینده نیاز داخلی را تامین کنیم.
به گفته مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت، قرار است چند طرح تولید چادر مشکی با توجه به تمایل و تشویق سرمایه‌گذاران و واحدهای موجود آغاز شود که با افزایش تولید آن به عنوان کالای فرهنگی مشترک با کشورهای همسایه صادرات آن هم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رشد صادرات فرش ماشینی
وی در ادامه نیز اظهار کرد: صادرات فرش از ایران در سال گذشته به ۷۰ کشور جهان ۴۲۱ میلیون دلار بود که به نسبت سال پیش از آن ۲۱ درصد رشد داشت.
محرابی تصریح کرد: فشار تحریم‌ها در چند سال گذشته موجب کاهش صادرات شد اما ایران در زمینه فرش ماشینی که در صنعت نساجی و پوشاک محصول صادراتی محسوب می‌شود، رتبه هفتم جهان را پس از کشورهایی مانند ترکیه، بلژیک، هند، آلمان و آمریکا دارد.
وی اضافه کرد: ایران در صنعت فرش توسعه یافته است و اکنون در جایگاهی از صادرات این محصول قرار گرفته که باید برای برگزاری  نمایشگاه‌های بیشتر در سایر کشورها تلاش کند.
مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت به راه‌اندازی نمایشگاه فرش ماشینی و آخرین دستاوردهای این صنعت در کاشان اشاره و تاکید کرد: ایران در صنعت فرش ماشینی دارای به‌روزترین فناوری جهان است.
وی با اشاره به فعالیت ۷۸۰ واحد تولید فرش ماشینی در کشور یادآور شد: نزدیک به ۲۵ هزار نفر در زمان حاضر در این واحدها اشتغال مشغول به کار هستند.
کد مطلب: 16409
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *