جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۳

پشتیبانی فائو از تولید «ماهی در قفس» در ایران

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد: از تلاش‌های دولت ایران برای دستیابی به هدف تولید سالانه ۹۰۰ هزار تن ماهی از طریق پرورش آبزیان در قفس در دریا پشتیبانی می‌کند.
پشتیبانی فائو از تولید «ماهی در قفس» در ایران
به گزارش توليد ايرانی؛ این سازمان و سازمان شیلات ایران توافق‌نامه جدیدی به‌منظور تقویت ظرفیت ملی ایران در زمینه مدیریت و توسعه پایدار پرورش ماهی در قفس در دریا امضا کردند.

این توافقنامه به منظور توسعه فعالیت‌های بخش کشاورزی ایران و ارائه کمک‌های فنی و مالی در زمینه توسعه آبزی‌پروری با سازمان شیلات منعقد شده است.

«گِرولد بودِکِرِ»  نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران، در مراسم امضای توافقنامه این پروژه گفت: فائو با تخصیص ۲۹۲ هزار دلار به این پروژه، به دنبال کمک به دولت ایران جهت افزایش پایدار تولید آبزیان از طریق پروش ماهی در قفس در دریا است.

وی افزود: در مرحله اجرایی این پروژه، مدیران و مروجان طرح‌های پرورش ماهی در قفس در دریا نیز مورد آموزش قرار می‌گیرند.

ایران دومین تولید کننده بزرگ محصولات آبزی‌پروری خاورمیانه است. در مقیاس جهانی نیز ایران هفدهمین تولیدکننده بزرگ محصولات آبزی‌پروری است. حدود ۴۰ درصد کل تولید ماهیان در ایران از آبزی‌پروری به‌دست می‌آید. همچنین ۱۰ درصد صادرات محصولات کشاورزی ایران مربوط به تولیدات حاصل از آبزی‌پروری است که در مجموع حدود ۱ درصد تولید ناخالص داخلی کشور را شامل می‌شود.
کد مطلب: 16407
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *