دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
۰
سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۲۷

بخش کشاورزی نجات دهنده رشد مثبت اقتصادی کشور

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بخش کشاورزی را نجات دهنده رشد اقتصادی کشور دانست و گفت: طبق برآوردها رشد اقتصادی کشور با کمک بخش کشاورزی روند مثبت به خود گرفته است که اگر این بخش نبود به چنین رقمی نمی‌رسیدیم.
بخش کشاورزی نجات دهنده رشد مثبت اقتصادی کشور
توليد ايرانی:«غلامحسین شافعی»در نشست تخصصی رونق تولید در بخش کشاورزی و صنایع وابسته که با حضور «عباس کشاورز» سرپرست وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد افزود: البته رشد به معنی مثبت بودن نیست، اما به این معناست که عدد منفی ما کمی کمتر شده است.
وی درباره بحث واردات و صادرات اظهار داشت: اگر می‌گوییم برای حمایت از تولید داخلی در واردات را ببندیم، پس باید برنامه درستی با هدف اصلی توسعه اقتصادی داشته باشیم، که چنین برنامه ای را نداریم.
رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: در بحث ممنوعیت واردات به منظور تولید اگر قرار باشد تولید ما در هر حالت آش کشک خاله برای مصرف کنندگان باشد این به توسعه اقتصادی نمی انجامد.
وی اضافه کرد: البته جاهایی که این برنامه را به درستی اجرا کردند و ما باید از آنها  پیروی کنیم به طوری که وقتی ما یک تولید را شروع می کنیم حتما باید واردات متوقف یا کنترل شود تا تولید داخلی به بلوغ برسد اما وقتی به بلوغ رسید باید بتواند با دیگران خودش را بسنجد والا در همان مقطعی که بود می ماند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بخش کشاورزی تصریح کرد: در برخی از تولیدات صنعتی ما این اتفاق رخ داده که یک تولید صنعتی ما ۳۰ سال سابقه تولید دارد و حمایت می شود و اگر یک روز دست از حمایتش برداشته شود، تولیدش متوقف خواهد شد.
وی بر این باور است که چنین رویکردی منجر به رشد اقتصادی نمی شود الگوهای اقتصادی خیلی جاها را باید مدنظر داشه باشیم و با شرایط خود تطبیق بدهیم و برهمان اساس حرکت کنیم.
شافعی درباره حمایت و ارایه مشوق های صادراتی و تولیدی گفت: این سوال پیش می آید که آیا حمایت از تولید داخلی باید مادام العمر باشد یعنی ما باید رفتاری کنیم که به حمایت اعتیاد پیدا کنیم یا کاری که شروع می کنیم از ما حمایت خوبی بشود اما به سن بلوغ رسیدیم بتوانیم خودمان را اداره کنیم بنابراین این قضیه نمی تواند مادام العمر باشد اما روش منطقی آن باید وجود داشته باشد.
 
کد مطلب: 16397
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *