سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
۰
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۰

تولیدمحصولات کشاورزی در مازندران" ۴برابر میانگین کشوری"

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه ۲.۳ درصد اراضی کشور در استان وجود دارد گفت: چهاربرابر میانگین تولید محصولات کشور در استان تولید می شود.
تولیدمحصولات کشاورزی در مازندران" ۴برابر میانگین کشوری"
توليد ايرانی:عزیزاله شهیدی فر در کارگروه اشتغال استان با اشاره به اینکه در ۵۰ هزار هکتار از مزارع استان گندم زراعت می شود گفت: در مزارع استان محصولات مختلفی کشت می شود که و اراضی غیرقابل کشت در استان پیدا نمی شود.
وی با اشاره به اینکه بالای ۹۵ درصد مزارع استان در فصل های مختلف زیر کشت محصولات مختلف می روند خواستار توجه به بیمه زراعی و کشاورزی شد و گفت: ۲.۳ درصد اراضی کشور و هشت درصد تولید کشور به استان اختصاص دارد.
وی با عنوان اینکه چهار برابر میانگین تولید کشور در مزارع مازندران تولید می شود تصریح کرد: کشاورزی حاضر نیست اراضی زراعی خود را بایر گذارد و نیاز است نسبت به بیمه کشاورزان اقدام کنیم.
شهیدی فر از مسئولان خواست نسبت به تقویت و تداوم بیمه کشاورزان اقدام شود.
محمودی مدیرکل تامین اجتماعی مازندران نیز با بیان اینکه ۳۰ هزار خانوار کشاورز تحت پوشش بیمه هستند نیز گفت:ماهیت استان مازندران کشاورزی است و برای هر هکتار باغ یک کارگر برای بیمه شدن درنظر گرفته شده است و در حال حاضر برای بیمه بخش باغات مشکلی وجود ندارد.
وی افزود: تمام اراضی کشاورزی استان در تمام سال کشت نمی شود ودر طول سال های اخیر کشت دوم مرسوم شده است.
 
کد مطلب: 16295
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *