«مخازن فوق‌سرد» ایرانی ساخته شد

24 آذر 1398 ساعت 7:00

یکی از مهم‌ترین مسائل در زمینه صنایع استخراج و پالایش نفت و مشتقات آن ذخیره سازی این مواد پس از خالص سازی و آماده برای مصرف است.


به گزارش تولیدایرانی؛  سید محمدرضا محمودیان رییس هیات‌ مدیره یک شرکت دانش‌بنیان درباره تولیدات این شرکت به نام مخزن کرایوژنیک گفت: این مخزن از دو مخزن تشکیل شده است که مخزن اصلی درون یک پوسته خارجی قرار می‌گیرد و حد فاصل این دو مخزن از مواد عایق مانند پرلیت تشکیل شده است که براساس روش غربال مولکولی عمل می‌کند.
وی ادامه داد: مخزن درونی لوله‌های درونی مخزن، از جنس استنلس استیل است که در کنار تست‌های زیادی که بر روی مخزن انجام می‌شود موجب تضمین مرغوبیت و کیفیت مایعات گازی می‌شود که خود عامل مهمی در بالا نگه داشتن خلوص گازها است.
این فعال فناور افزود: این مخازن با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته و فناوری روز دنیا که تحت سیستم کنترل کیفیت است، ساخته می‌شود. قسمت‌های متعدد در طراحی و ساخت، این مخازن را جزو تجهیزات پیشرفته در سطح دنیا قرار داده است.

صادرات تجهیزات به ۳ کشور دنیا
محمودیان همچنین افزود: مخازن کرایوژنیک در صنعت پالایشگاه و پتروشیمی کاربردهای زیادی دارند و از جمله آنها می‌توان به مخازن :نیتروژن مایع، اکسیژن مایع، آرگون مایع و مایع  co۲اشاره کرد. مخازن مورد استفاده در مجموعه‌های پتروشیمی معمولا با ظرفیت‌های بالا و فشار کاری ۵ تا ۱۵ بار است.
وی بیان کرد: پیشتر این تجهیزات از کشورهای ترکیه، چین، هند، آلمان و فرانسه وارد کشور می‌شد.
این فعال فناور به صادرات این محصول اشاره کرد و گفت: ۲ کارخانه  فولاد در کردستان عراق با تولیدات این شرکت تجهیز شدند. همچنین محصولات تولیدی این شرکت به کشورهای سوریه و افغانستان نیز صادر شده است.
رییس هیات‌ مدیره شرکت دانش‌بنیان افزود: با تولیدات این شرکت برای ۷۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.
محمودیان به اختلاف قیمت محصولات این شرکت و نمونه مشابه خارجی آن اشاره کرد و گفت: در بخش تجهیزات بیمارستانی اختلاف قیمت بیش از دو برابر است و در حوزه صنعت فولاد این اختلاف کمتر می‌شود.
وی همچنین بیان کرد: با تولید این تجهیزات سالانه حدود ۵ میلیون دلار صرفه جویی ارزی صورت می‌گیرد که البته با توجه به ظرفیت بزرگی که در کشور وجود دارد این رقم می‌تواند به حدود ۳۰۰ میلیون دلار برسد.


کد مطلب: 16279

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/16279/مخازن-فوق-سرد-ایرانی-ساخته

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com