پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۹

قیمت تخم مرغ به ۷ هزار و ۶۰۰ تومان رسید

نبی پور گفت: مصرف تخم مرغ در مقایسه با ۲ سال اخیر ۲۰ تا ۳۰ درصد رشد داشته است.
قیمت تخم مرغ به ۷ هزار و ۶۰۰ تومان رسید
توليد ايرانی: ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران، درباره آخرین تحولات بازار تخم مرغ اظهار کرد: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۷ هزار و ۶۰۰ تومان معادل شانه‌ای ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان است.
وی افزود: با وجود آنکه قرار بود سازمان صنعت و معدن و میادین میوه و تره بار هر کیلو تخم مرغ را با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار از مرغداران خریداری کنند، اما به سبب پایین بودن قیمت بازار از انجام این کار امتناع کردند.
نبی پور ادامه داد: اگرچه در شرایط فعلی مرغدار در فروش تخم مرغ تولیدی متحمل زیان نمی‌شود، اما به سبب عرضه زیر نرخ مصوب تنظیم بازار رقمی حدود ۱۰۰ تومان از سود تعیین شده کسر می‌شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه گرانی قیمت تخم مرغ در خرده فروشی ارتباطی به تولیدکنندگان ندارد، بیان کرد: سازمان حمایت قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۸ هزار و ۹۰۰ تومان معادل شانه‌ای ۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده است و مسئولان ذی ربط باید نظارت کافی بر بازار داشته باشند تا سودجویان نتوانند اقدام به گران فروشی در بازار کنند.
وی درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ گفت: اتحادیه به منظور کنترل قیمت در بازار داخل، صادرات را تا حدی زیادی متوقف کرده و تنها مقدار جزئی به افغانستان صادر می‌شود، در حالیکه در هفته‌های اخیر روزانه ۱۷۰ تا ۱۸۰ تن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر می‌شد.

صادرات تخم مرغ به ۲۰ هزار تن تخم رسید
نبی پور مجموع صادرات تخم مرغ از خرداد تاکنون را ۲۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: این در حالی است که مازاد روزانه تخم مرغ به رقمی حدود ۲۰۰ هزار تن معادل ماهانه ۵ تا ۶ هزار تن می‌رسد که متاسفانه به دلیل اتخاذ برخی سیاست‌ها مبنی بر ممنوعیت یکباره، اعتماد تجار بازار‌های هدف به ما سلب می‌شود.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به اینکه تولید روزانه تخم مرغ از ۲۶۰۰ تا ۲۹۰۰ تن در نوسان است، بیان کرد: با وجود افزایش مصرف تخم مرغ، مازاد روزانه به رقمی بالغ بر ۲۰۰ تن می‌رسد که باید برای تعادل قیمت در داخل و جلوگیری از زیان مرغداران به بازار‌های هدف صادر شود.
وی  با بیان اینکه تخم مرغ ارزانترین پروتئین در دسترس مردم به شمار می‌رود، تصریح کرد: با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار و افزایش قیمت سایر محصولات پروتئینی، مصرف تخم مرغ در مقایسه با ۲ سال اخیر ۲۰ تا ۳۰ درصد رشد داشته است و چنانچه قیمت هر کیلو مرغ به ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان و گوشت ۵۰ هزار تومان کاهش یابد، مازاد تخم مرغ به ۳۰۰ هزار تن می‌رسد.
 
کد مطلب: 16190
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *