چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۷

بومی‌سازی تولید سیستم های حفاظتی با هدف جلوگیری از قاچاق

قوام ملکی گفت: استفاده از سامانه های الکترونیکی جدید سیستم های حفاظتی عامل بازنگهدارنده برای افرادی که به صورت غیرمجاز از مرز خارج می شوند است و باعث جلوگیری از قاچاق کالا می شود.
بومی‌سازی تولید سیستم های حفاظتی با هدف جلوگیری از قاچاق
به گزارش توليد ايرانی؛ علیرضا قوام ملکی رئیس و هئیت مدیره یک شرکت سیستم های حفاظتی در گفت وگو با خبرنگار، با اشاره به سامانه های الکترونیکی سیستم های حفاظتی هوشمند گفت: طراحی این سیستم ها به گونه ای است که می توان از آنها در مرزها و سایت های مختلف حساس و با توجه به نیازهای که وجود دارد استفاده کرد.
او ادامه داد: با توجه به این که امروزه از تجهیزات کامل و به روز در دنیا استفاده می شود این سامانه به دو صورت شوک دار و غیر شوک دار طراحی و استفاده می شود که این حالت عامل بازنگهدارنده ای برای افرادی که به صورت غیرمجاز از مرز خارج می شوند است و باعث جلوگیری از قاچاق کالا می شود.

رئیس یک شرکت سیستم های حفاظتی تصریح کرد: این دستگاه در قسمت های محدودی در داخل کشور استفاده می شود و متاسفانه به صورت یک پروژه عمده تعریف نشده است،در حال حاضر این دستگاه حفاظتی در سایت های مختلف نظیر وزارت دفاع،نیرو،نفت و غیره به صورت گسترده پیاده سازی شده است.
قوام ملکی اضافه کرد:متاسفانه سیستم های سنتی مانع استفاده از  این سیستم های مدرن می شود.

او با اشاره به تحریم های موجود در خرید وسایل اولیه این دستگاه ها گفت:در حال حاضر یکسری از سیستم های این دستگاه ها در داخل کشور ساخته و تعداد محدودی از خارج کشور وارد می شود خوشبختانه در تامین مواد و تجهیزات اولیه این دستگاه ها مشکلی نداریم.
این فعال حوزه سیستم های حفاظتی در ادامه در خصوص حمایت های دولت از ساخت و تولیدسیستم های حفاظتی بیان کرد: تا به امروز هیچگونه حمایتی موثری از سوی مراکز ذیربط نشده ایم ولی صحبت هایی در خصوص اخذ پروژه به صورت گسترده تر و خارج شدن از روند استفاده از سیستم های سنتی و تبدیل آن به حالت مدرن و کاراتر توافقاتی صورت گرفته است.
کد مطلب: 16180
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *