سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۴

بنیاد برکت ۱۰۰ هزار طرح اشتغالزا اجرا می‌کند

مدیرعامل بنیاد برکت احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: این بنیاد تا پایان سال آینده ۱۰۰ هزار طرح اشتغالزا اجرا می‌کند که هر طرح سه فرصت شغلی و در مجموع ۳۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.
بنیاد برکت ۱۰۰ هزار طرح اشتغالزا اجرا می‌کند
به گزارش توليد ايرانی؛ امیر حسین مدنی روز پنج‌شنبه در دیدار با استاندار بوشهر افزود: از مجموع طرح‌های یاد شده ۲۱ هزار طرح در ۲۸ استان کشور اجرایی شده و تا پایان سال نیز شمار آن به ۴۰ هزار و تا پایان سال آینده به ۱۰۰ هزار طرح خواهد رسید.
وی بیان کرد: سهم استان بوشهر چهارهزار فرصت شغلی است که تا پایان سال نیمی از این تعهد اجرایی می‌شود.

وی گفت: بنیاد برکت با ۱۲ سال سابقه فعالیت در حوزه‎های مختلف ورود و کار کرده که یکی از پروژه‎های عمده بخش‌های عمرانی و زیربنایی است.
مدنی یادآورشد: این بنیاد در استان بوشهر ۳۲ مدرسه، ۱۰ واحد خانه عالم و پروژه احداث مسکن محرومین با همکاری سپاه در دست احداث دارد.

وی گفت: بنیاد برکت تاکنون یکهزار و ۷۰۰ مدرسه احداث کرده  که از این شمار یکهزار ۲۴۰ مدرسه تکمیل شده است که مساجد احداثی بنیاد نیز وضعیت مشابهی با مدرسه‌ها دارند.
مدنی افزود: این بنیاد همچنین ۶ هزار پروژه مادر شامل پل، راه، آبرسانی، مدرسه، مسجد و مسکن محرومان در سطح کشور اجرا کرده است.

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: بطور تقریبی در کشور به ۳۵۰ بنگاه حوزه صنعت و کشاورزی به شکل مشارکتی ورود پیدا کردیم و زیر ۵۰ درصد سهام آنها را گرفتیم که در قاطبه آنها سهم بنیاد ۴۹ درصد است.
وی یادآور شد: مدیریت این سهام را به بخش خصوصی و مردم واگذار کردیم و با گذشت سه تا پنج سال از شرکت خارج می‎شویم و اولویت سهام بنیاد با واگذاری به سهامدار خصوصی است.
مدنی اظهارداشت: در استان بوشهر هفت بنگاه در شهرستان های تنگستان، بوشهر و دیر دایر شد که از چهار واحد آن خارج شدیم و فعالیت بنیاد در سه واحد دیگر همچنان ادامه دارد.

وی افزود: احیا واحدهای نیمه تعطیلی که قابلیت احیا دارد متناسب با ظرفیت منطقه‌ای است و استان ها هر چه فعال تر باشند سال آینده بودجه بیشتری در این بخش دریافت می‌کنند.
مدنی گفت: استان بوشهر نیز کم برخوردار است و به طور حتم در حوزه فعال سازی واحدهای نیمه تعطیل در اولویت قرار خواهد گرفت.
وی افزود: در این زمینه بنیاد برکت بنگاه‎های که ارزش سرمایه‎گذاری در آنها کمتراز ۲۵ میلیارد تومان باشد بنیاد برکت ورود و آنها را احیا خواهد کرد.
کد مطلب: 16176
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *