جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
۰
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۴

صادرات در صنعت نساجی ۱۵ درصد افزایش یافت

محرابی رشد ۱۵ درصدی صادرات صنعت نساجی را حاصل افزایش تولید نخ و الیاف اعلام کرد.
صادرات در صنعت نساجی ۱۵ درصد افزایش یافت
به گزارش توليد ايرانی؛ افسانه محرابی مدیر کل صنایع نساجی ایران گفت: امسال نمایشگاه پوشاک حدود ۷۰ درصد و نمایشگاه نساجی و ماشین آلات آن و تجهیزات و تولید مواد اولیه حدود ۳۵ درصد رشد داشته است. وضعیت مناسب است و صادرات و تولید افزایش داشته و می‌توانیم خیلی بهتر باشیم یعنی این ظرفیت وجود دارد.

مدیر کل صنایع نساجی ایران گفت: صنعت نساجی یک صنعت اشتغال زاست و در شرایط تحریم که بحث اشتغال مهم است،  این صنعت در درونق اقتصادی تاثیر بسزایی خواهد داشت.
محرابی ادامه داد: با رصدی که در واحد‌ها انجام شده، رشد صادراتی خوبی داشته ایم و تولید الیاف و نخ افزایش یافته و صادرات ۱۵ درصد رشد داشته است.

مدیر کل صنایع نساجی ایران افزود: امسال با توجه به سال رونق تولید، بسته رونق تولید داریم و بسته‌هایی طراحی کردیم که الزاماتی دارد که در جهت حمایت از تولید این کار انجام شده است. امسال ۱۱۹ واحد در نمایشگاه شرکت کردند که شورای عالی برند‌ها جزو این شرکت کنندگان هستند.

کاهش واردات کمک به افزایش  توان تولید داخلی 
وی در پایان تصرح کرد: در میز تعمیق ساخت داخل توسط شرکت‌های دانش بنیان کار‌هایی انجام شده است و قرار است خلاقیت و فعالیت‌ها را در این میز به نمایش بگذاریم. بحث کاهش واردات را داریم که به افزایش توان تولید کشور کمک می‌کند.
کد مطلب: 16073
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *