جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۰۹

بومی سازی ۸۰ درصد تجهیزات در کشور

پدیدار گفت: پتانسیل ساخت داخل بالای ۸۰ درصد است، اما ظرفیت عملیاتی مان کمتر است.
بومی سازی ۸۰ درصد تجهیزات در کشور
به گزارش توليد ايرانی؛ رضا پدیدار رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران درنشست خبری گفت: ساختار اقتصادی کشور با توجه به تحولات سیاسی باید تغییر کند که وضعیت موجود را باید بشناسیم و پس از آن نیاز به راهبرد داریم.

او بیان کرد: ما راهبردهای تولیدی و تجاری را طراحی کردیم و این نمایشگاه محفل خوبی برای این امر است. ما باید به سیاست جانشینی واردات به عنوان اصل مهم بپردازیم. راهبرد تولید برای بازارهای داخلی مهم است که ما ظرفیت بالایی داریم و قدرت اجرایی مان رشد کرده است.

پدیدار افزود: پتانسیل ساخت داخل بالای ۸۰ درصد است اما ظرفیت عملیاتی مان کمتر است. سبد مدیریتی در کشورمان نیاز به حمایت بیشتری دارد اکنون ۴۱ درصد در اختیار بخش دولتی، ۲۱ درصد در دست صندوق بازنشستگی، ۲۲ درصد در اختیار شرکت خصولصی و ۱۵ درصد در دست بخش خصوصی است.
 
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: ما باید از ظرفیت خودمان استفاده کنیم و دولت باید با ما همراهی کند. بخش خصوصی در ایران در زمینه تولید و بازرگانی ظرفیت ۵۶ درصد دارد و با این میزان به کشور کمک می کند.

او ادامه داد: ما نیاز به واردات فناوری داریم و به چیز دیگری نیاز نداریم. راهبرد تولید ماشین آلات سنگین سنگین مهم است که از طریق مونتاژ در نظر داریم این کار را انجام دهیم.

پدیدار افزود: راهبرد تولید برای داخل کشور و رسیدن به خودکفایی مهم است و باید از این ظرفیت استفاده کنیم. یکی از ظرفیت های نسبی ما انرژیست که باید از آن استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران تشریح کرد: ما یک درآمد ملی و یک ثروت ملی داریم و باید درآمد ملی را به ثروت ملی تبدیل کنیم. در بخش پایین دستی نیاز داریم تجمیع توان صورت گیرد.

او تشریح کرد: آنچه مهم است باید از تمام ظرفیتمان استفاده کنیم که این امر نیاز به افزایش دانش فنی دارد. اتاق بازرگانی ۱۱۴ شرکت کوچک و متوسط را شناسایی کرد و از این میزان ۳۲ شرکت اعلام همکاری کرده اند.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: یکی از اقدامات مهم این است که شرایط نا متعادل بین بخش خصوصی و دولتی رفع شود و دولت به سمت مدیریتی خود برود. در حوزه فعالی خودمان در تجهیزات صنعت نفت و پالایش پتروشیمی ظرفیت خوبی داریم و در بسیاری از بخش ها به خودکفایی ۱۰۰ درصد رسیده ایم.

پدیدار گفت: ما می‌خواهیم توانمندی و رشد و نمو را انجام دهیم. ما در شرکت های استارتاپ ضعیف هستیم، اکنون ۴ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان داریم در حالی که در کشورهای دیگر ۱۷۰ هزار شرکت استارتاپی دارند.

او تشریح کرد: ما از نظر تعداد مهندس دومین کشور جهان هستیم اما خوب عمل نکرده ایم. در اتاق بازرگانی تمام شرکت ها مورد حمایت قرار می گیرند.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: نمایشگاه تخصصی باید حضور داشته باشند.

در ادامه مراسم محمد ناصری رئیس شورای سیاستگذاری اولین نمایشگاه صنایع دستی پایین دستی نفت گفت: اکنون بخش مهمی از صنایع ما قابلیت تولید و عرضه را دارد و علاوه بر تامین بازارهای داخلی می تواند بازار کشورهای دیگر را تامین کند.

او بیان کرد: این نمایشگاه اولین دوره ماری خود را شروع می کند. این نمایشگاه در حوزه های پایین دستی نفت فعالیت می کند و بخش های صنعتی و تجاری می توانند در آن فعالیت کنند.بخش صادرات، تولید و بیمه و بانک در این نمایشگاه فعالیت می کنند.
کد مطلب: 16011
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *