جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۵۲

تولید طلای سرخ در استان سمنان به ۸۳۰ تن رسید

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ۸۳۰ تن زعفران خشک از ۳۱۰ هکتار مزارع زعفران استان تولید شد.
تولید طلای سرخ در استان سمنان به ۸۳۰ تن رسید
به گزارش توليد ايرانی؛ مهدی قراییان روز چهارشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال وسعت زیر کشت زعفران به ۳۳۰ هکتار  در استان سمنان برسد.

وی ادامه داد: زعفران تولیدی در استان سمنان در صورت همکاری کشاورزان و بخش‌های مرتبط امکان عرضه در بورس را دارد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان یادآور شد: متوسط عملکرد برداشت زعفران در استان از هر هکتار سه کیلوگرم است و براساس تحقیق‌های انجام شده زعفران بخش‌های مختلف کشور در برخی شاخص‌ها متفاوت است.

وی بیان کرد: طرح توسعه کشت قراردادی یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است که در قالب بهره گیری از شرکت‌ها یا فروشگاه‌های پشتیبان با کشاورزان قرارداد بسته می شود و در استان سمنان نیز در بخش زعفران این راهبرد اجرا شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد:  کشاورزی قراردادی زعفران در سمنان موفقیت آمیز بوده و بیشتر در شرق استان سمنان این نوع کشت انجام شده است.

۱۹۸ هزار هکتار از وسعت استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار اراضی باغی، ۱۱۰ هزار هکتار اراضی زراعی و بقیه اراضی در مرحله آیش است.
سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به منظور ترغیب کشاورزان به سمت باغداری در زمینه‌های مختلف مانند فرآوری بهداشتی و آبیاری تحت فشار تسهیلات پرداخت می‌کند.
کد مطلب: 15891
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *