دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
۰
سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۵

رفع نیازهای فناورانه صنعت فرودگاهی کشور با توانمندی های داخلی

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با تاکید بر اینکه توانمندی‌های بسیار خوبی در حوزه دانش‌بنیان کشور وجود دارد، گفت: خوشبختانه بر همین اساس امکان رفع نیازهای فناورانه صنعت فرودگاهی و تجهیزات هوانوردی کشور از طریق توانمندی‌های داخلی فراهم شده است.
رفع نیازهای فناورانه صنعت فرودگاهی کشور با توانمندی های داخلی
به گزارش توليد ايرانی؛ سیاوش امیرمکری روز سه‌شنبه در حاشیه رویداد ارائه نیازهای فناورانه صنعت فرودگاهی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مسئولیت، مدیریت و مالکیت ۵۳ فرودگاه کشور را بر عهده دارد و عمده تجهیزاتی که در فرودگاه‌های کشور و حوزه هوانوردی مورد استفاده قرار می‌گیرند به عنوان تجهیزات های‌تک مطرح هستند.

وی به رویکرد مثبت این مجموعه نسبت به تجهیزات دانش‌بنیان ساخت داخل اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط کشور و محدودیت‌هایی که در حوزه استفاده از تجهیزات پیشرفته ایجاد شده امکان استفاده از محصولات ساخت داخل نسبت به گذشته بیشتر شده است.
امیرمکری ادامه داد: از طرف دیگر، در کشور توانمندی‌های خوبی در حوزه دانش بنیان وجود دارد و بر همین اساس امکان رفع نیازهای فناورانه صنعت فرودگاهی و تجهیزات هوانوردی کشور از طریق توانمندی‌های داخلی فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌های دانش‌بنیان را ابزاری اطمینان‌بخش برای متقاضیان فناوری عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد بخش عمده‌ای از نیازها و تجهیزات بخش‌های مختلف صنعت فرودگاهی از این مسیر تامین شود.
امیرمکری خاطرنشان کرد: قصد داریم با استفاده از تجهیزات و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، وابستگی خود را به تجهیزات خارجی به حداقل برسانیم.
کد مطلب: 15846
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *