جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۶

۷۰ درصد از تولید جوجه یک روزه اردبیل قابلیت صادرات دارد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۷۰ درصد از تولید جوجه یک روزه این استان قابلیت صادرات به کشورهای همسایه را دارد.
۷۰ درصد از تولید جوجه یک روزه اردبیل قابلیت صادرات دارد
به گزارش توليد ايرانی؛ نوبخت اژدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار  افزود: جوجه یک روزه تولیدی استان در آبان سال جاری هفت میلیون و ۶۷۵ هزار و ۷۴۲ قطعه و نیاز واحدهای گوشتی استان به جوجه یک روزه به طور متوسط ۲ میلیون قطعه می‌باشد.

او اظهارداشت: حدود ۳۰ درصد از تولید جوجه یک روزه استان کفاف نیاز واحدهای گوشتی استان را داشته و حدود ۷۰ درصد از این تولید قابلیت صادرات به استان‌ها و یا کشورهای همجوار را خواهد داشت.
وی گفت: جوجه‌ریزی در واحدهای پرورش مرغ گوشتی در آبان ماه سال جاری ۲ میلیون و ۳۶۱ هزار قطعه می‌باشد که این مقدار منجر به تولید چهار هزار و ۲۸۰ تن لاشه گرم مرغ در طی ماه‌های آتی خواهد شد.
او با اشاره به نیاز ماهانه استان به ۲ هزار و ۹۰۰ تن گوشت مرغ ، افزود: میزان تولید استان کفاف نیاز داخل استان را داشته و حدود هزار و ۳۸۰ تن لاشه مرغ گرم مازاد بر نیاز استان برای ذخیره‌سازی و یا صادرات به استان‌های همجوار در اختیار خواهیم داشت.

وی در توزیع نهاده‌های تولیدی افزود: توزیع نهاده‌های تولید پنج هزار و ۳۳۰ تن ذرت، هزار و ۵۴۵ تن کنجاله سویا و ۲۶۰ تن سبوس گندم در بین مرغداران استان با قیمت دولتی توزیع شده و با توجه به عرضه به وفور کنجاله سویا در سامانه بازارگاه و تخصیص سهمیه استانی از طریق پشتیبانی امور دام کشور ، کمبود هیچ یک از نهاده های تولید در استان مشهود نبوده و امید است در ماه‌های آتی نیز مشکل تامین نهاده وجود نداشته باشد.

وی در مورد تخم‌مرغ خوراکی نیز افزود: با توجه به فعال بودن ۱۱ واحد صنعتی پرورش مرغ تخم‌گذار در استان بطور متوسط ۴۰۰ تن تخم مرغ خوراکی در واحدهای صنعتی و سنتی استان تولید و به بازار مصرف عرضه شده است.
کد مطلب: 15835
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *