جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۰

تولید دارو ۳۰ درصد رشد کرد

آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۲۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون عدد داروی انسانی از ابتدای امسال تا پایان مهرماه است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۳۰.۱ درصدی نشان می دهد.
تولید دارو ۳۰ درصد رشد کرد
به گزارش توليد ايرانی؛ در بازه زمانی یاد شده، تولید پودر شوینده با افت ۶.۷ درصدی به ۳۴۰ هزار و ۸۰۰ تن رسید.
لاستیک خودرو در این مدت کاهش ۱۰.۳ درصدی تجربه کرد و به ۱۰۶ هزار و ۶۰۰ تن رسید.

رشد تولید کاغذ و کارتن
تولید انواع کاغذ اما با ثبت رشد ۴.۶ درصدی به ۵۷۱ هزار و ۵۰۰ تن رسید. همچنین کارتن سازان موفق به تولید ۲۹۵ هزار و ۲۰۰ تن از این محصولات شدند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۱.۲ درصدی داشت.
از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، ۴۰۰ هزار و ۳۰۰ مترمکعب نئوپان و ۷۱۸ هزار و ۳۰۰ متر مکعب فیبر تولید شد که در مقایسه با هفت ماهه پارسال به ترتیب رشد ۲۲.۳ درصدی و ۳.۵ درصدی داشته است.
 تولید سموم دفع آفات نباتی در این مدت با رشد ۲۹.۳ درصدی به ۲۲ هزار و ۲۰۰ تن رسید.

افت تولید فرش ماشینی
برپایه آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، تا پایان مهرماه ۳۷ میلیون و ۳۹۷ هزار متر مربع فرش ماشینی در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افت ۲۱ درصدی داشته است.
در این مدت، ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار فوت مربع چرم و ۷۴ میلیون و ۱۰۰ هزار زوج انواع پایپوش تولید شد که در مقایسه با هفت ماهه پارسال به ترتیب رشد ۲.۸ درصدی و ۶ دهم درصدی داشته است.

رشد ۱۹.۱ درصدی تولید الیاف و تاپس پلی استر (۱۳۶ هزار و ۴۰۰ تن)، رشد ۲۲.۸ درصدی نخ پلی استر (۱۷۲ هزار و ۵۰۰ تن)‌، همچنین افت ۵۶ درصدی تولید الیاف اکریلیک (۷۵۰ تن) و کاهش سه دهم درصدی تولید نخ سیستم پنبه ای و ترکیب الیاف مصنوعی (۱۲۳ هزار و ۸۰۰ تن)، از دیگر آمارهای قابل توجه ثبت شده در هفت ماهه امسال است.
کد مطلب: 15832
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *