پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
۰
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۱۲

آغاز کاشت ۳۵هزار اصله نهال در جنگل‌های آستارا

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا از آغاز کاشت ۳۵ هزار اصله انواع نهال در قسمت‌های تخریب شده اراضی جنگلی این شهرستان، در قالب طرح تقویت جنگل‌های هیرکانی خبر داد.
آغاز کاشت ۳۵هزار اصله نهال در جنگل‌های آستارا
به گزارش توليد ايرانی؛ نسرین غزنوی روز شنبه در برنامه درختکاری در دهستان حیران آستارا گفت: با توجه به آب و هوای معتدل و سرد مناطق جنگلی لاتون، حیران، باباعلی، چلوند و اسپینه آستارا، ۳۵ هزار اصله نهال سازگار با محیط نظیر افرا، ون و بلوط تا ۱۴ آذرماه در آن نواحی کاشته خواهد شد.
وی اضافه کرد: در کاشت درختان از دانش آموزان، سازمان های مردم نهاد، دستگاه های اجرایی و ورزشکاران استفاده می شود و این طرح در ترویج درختکاری و صیانت از جنگل ها نیز موثر است.

وی بیان کرد: چرای بی رویه دام و بهره برداری های غیر مجاز از جنگل ها باعث فرسایش و رانش خاک شده است و این امر، خطر سیلاب را افزایش می دهد.
غزنوی گفت: صیانت از درختان و جنگل ها مهم تر از کاشت آنهاست و ماموران منابع طبیعی با متخلفان و متعرضان به اراضی ملی آستارا و بخصوص در کوهستان حیران مقابله می کنند.
وی افزود: هر یک هکتار جنگل، سالانه ۲ و نیم تن اکسیژن تولید می کند و با توجه به افزایش جمعیت و گسترش زندگی ماشینی، برای محافظت جنگل ها و مراتع باید همکاری عمومی صورت گیرد.

وسعت اراضی ملی آستارا ۴۰ هزار هکتار است و ۳۲ هزار هکتار آن را گونه‌های جنگلی بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد جنگلی و ون تشکیل می‌دهد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و اراضی جلگه ای و جنگلی در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
کد مطلب: 15770
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *