شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۷

صادرات دام زنده در هاله‌ای از ابهام+عکس

یک مقام مسئول گفت: با وجود صدور مجوز صادرات دام زنده، اما این امر تاکنون به سبب فرآیند صادرات در قبال واردات لاشه، محقق نشده است.
صادرات دام زنده در هاله‌ای از ابهام+عکس
توليد ايرانی: منصور پوریان رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده گفت: با اشاره به اینکه نوسانات نرخ ارز واردات گوشت را با محدودیت هایی روبرو کرده است، اظهار کرد: با توجه به نوسانات نرخ ارز و افزایش هزینه های واردات از سازمان حمایت تقاضا داریم که تا حدی قیمت لاشه در بازار داخل را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه روزانه 40 تا 50 تن گوشت وارد می شود، افزود: هم اکنون واردات گوشت از کشورهای استرالیا و روسیه صورت می‌گیرد، چراکه کشورهای آسیانه میانه در فصل سرما به سر می برند و امکان واردات از این کشور وجود ندارد.

پوریان نرخ هر کیلو لاشه استرالیا را 30 هزار و 500 و اوراسیا 29 هزار و 500 تومان اعلام کرد و گفت:  نرخ هر کیلو لاشه داخلی بره سبک در قصابی ها 39 هزار و لاشه بره سنگین 32 هزار تومان است.

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده در بخش دیگر سخنان خود درباه آخرین وضعیت صادرات دام زنده بیان کرد: با وجود صدور مجوز صادرات دام زنده، اما این امر تاکنون محقق نشده است.

وی با انتقاد از صادرات دام زنده مشروط به واردات گوشت، گفت: واردات 30 تن گوشت و در مقابل صادرات این میزان دام زنده کار سختی است، چراکه گوشت به صورت لاشه وارد و دام زنده صادر می شود.

به گفته پوریان؛ بحث های قرنطینه‌ای صادرات دام زنده، سازمان دامپزشکی را دچار سردرگمی کرده است، چراکه واردکنندگان عموما صادرکننده نیستند.

این مقام مسئول در خاتمه یادآور شد: فرآیند صادرات دام در مقابل واردات به سبب زمان بر بودن این فرآیند افزایش هزینه صادرکنندگان را به همراه دارد که به همین خاطر تاکنون صادرات دام اجرا نشده است.
کد مطلب: 1576
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *